Avatar billede _anden_ Nybegynder
10. marts 2006 - 10:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBScript vs MySQL Database

Hej Eksperter

(Er ny til VBScript)

Jeg står og skal lave et "Logon Script", som skal mappe nogle netværksdrev efter brugeren er logget på. Dvs. at det er ikke et logon script som skal kører via domæne serveren, men via en fildelings server, og så en "Planlagt Opgav" på klient maskine.

Jeg vil gerne lave et script, som kigger i en database, og herefter bestemmer ud fra brugernavnet "strUserName" hvilke afdeling brugeren tilhører, og så sætter værdien fra afdeling ind i en variable f.eks. "strAfdeling", og så mapper det drev der tilhører afdelingen, ligesom mit script herunder, bare med database adgang.

Mit Script tildeler kun brugernes private mappe (brugerens brugernavn) som det er nu.
------------------------Mit Script ------------------------------
Dim objNetwork
Dim strDriveLetter, strRemotePath, strUserName
StrDriveLetter = "O:"
StrRemotePath = "\\ServerNavn\COMMON"

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")

strUserName = objNetwork.UserName

objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath _
& "\" & strUserName

--------------- Eksempel slut------------------------------------
Så er alle informationerne på plads.

Mine spørgsmål:
Kan man direkte i VBScript connecte til eks. MySQL DB og udfører forespørgelser i Databasen?

Hvis JA, kan i give mig nogle links med eksempler, hvor man ikke blander web programmering ind, så det kun er ren VBScripts.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede _anden_ Nybegynder
23. marts 2006 - 11:17 #1
Lukker spørgsmålet, da der ikke er kommet nogen svar.
Avatar billede sth Novice
12. april 2006 - 14:15 #2
Hej
Her kommer lige lidt kode

SQLserveradr    ="din_ipadresse"
SQLdatabase        ="Din_database"
SQLlogin        ="dit_login"
SQLpassword        ="dit_password"

Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword

    SQL = "SELECT * FROM wkday ORDER BY wkday_seq LIMIT 1"
    Set rs_test = conn.Execute(SQL)
        If Not rs_test.EOF or rs_test.BOF Then
            database_dato = rs_test("wkday_date")
            idag=date()&""
                if database_dato= idag then
                    Resultat    = "tabel er opdateret"
                else
                    Resultat    = "der er fejl i tabel"
                end if
        Else
            Resultat = "Kunne ikke finde data!"
        End If

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQL_Found = nothing
Set SQL_Update = nothing

MsgBox "Resultat:  " &Resultat