Avatar billede parusmajor Nybegynder
09. marts 2006 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til IE markering

Jeg har jævnligt problemer med IE i forhold til andre browsere. Nu har jeg dog fået et problem jeg ikke synes jeg kan løse. Problemet er på siden - www.th-bordtennis.dk siden er bygget om med en række div-tags der danner designet og det giver åbenbart et problem. Når man skal markere et stykke tekst af indholdet på siden, så markere den underligt og vil pludseligt markere meget mere end man beder den om. Opera og Firefox har slet ikke det problem, så det irriterer mig lidt.

Den kode jeg bruger der nok skal ændres i er følgende:

i style.css
#indhold
{
position:absolute;
top:130px;
left:260px;
overflow:auto;
width:500px;
height:450px;
background-color:#FFFFFF;
z-index:1;
}

På html-siderne:
<div id="indhold">
<table id="table">
<tr>
<td>
... Indhold ...
</td>
</tr>
</table>
</div>

Tabellen inde i div-taget skyldes at jeg var mere newbie end jeg er nu, men har forsøgt at fjerne det så det kun er et div-tag, men uden held, stadig samme problem.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg kan få det til at virke?
Avatar billede johan.o Nybegynder
10. marts 2006 - 13:37 #1
Hvis du skifter dit body tag ud med dette :

<body style="height: 100%;">

så tror jeg den er der.

Mvh. Johan
Avatar billede parusmajor Nybegynder
10. marts 2006 - 13:46 #2
Sejt!!!

Hvordan kan det ske at IE skal have at vide at sidens højde er 100%? Det virker godt nok underligt.

Men mega fedt at det var så simpelt at rette det :-) Var ellers ved at finde sjove måder at komme om med det på. Man kan nemlig definere en placering unikt via margin-left og margin-top, det virker også. Den her måde er dog bedre.

Mange tak, sender du ikke et svar, så du kan få nogle point.
Avatar billede johan.o Nybegynder
10. marts 2006 - 14:23 #3
Umiddelbart vil jeg sige at det er p.g.a. brugen af position: absolute;

Når du bruger denne positionering tages elementerne ud af det alm. flow i dokumentet og da body elementet udvider sig i takt med indholdet, medfører det åbenbart at de absolute elementer ligger uden for body'en. Når du så prøver at markere noget tekst går der 'ged' i den :)

Mvh. Johan
Avatar billede parusmajor Nybegynder
10. marts 2006 - 14:29 #4
Tak for hjælpen Johan et par gode svar.
Avatar billede johan.o Nybegynder
10. marts 2006 - 14:32 #5
Hov det skulle have været et svar :)

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
10. marts 2006 - 14:37 #6
Tak for points :)

Mvh. Johan