Avatar billede JJ77 Juniormester
09. marts 2006 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vise et stykke tekst, hvor man så kan trykke og se noget mere.

Det skal virke som følger:

Her er noget tekst Her er noget tekst Her er noget tekst Her er noget tekst Her er noget tekst Her er noget tekst
"LÆS MERE"(skal være en slags link, som åbner resten af teksten på samme side så resten af teksten kommer frem, og hele teksten bliver vist)
Avatar billede webstuff Nybegynder
09. marts 2006 - 22:19 #1
Du kan f.eks lave det i PHP:

<?
$txt = "HER ER ALT DIN TEKST OG DU SKRIVER BARE EN HEL MASSE!";
$mode = $_GET[mode];
if($mode == 'showall'){
echo $txt;
} else {
echo substr($txt, 0, 200);
echo "<a href=\"?mode=showall\"><b>Læs Mere</a>";
}
?>

200 ændrer du til hvor mange tegn du vil have vist :)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. marts 2006 - 22:22 #2
Du kan kopiere Ekspertens metode (men ikke koden). Vælg "Vis kilde og søg f. eks. efter "Funktioner".
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2006 - 23:19 #3
webstuff>... det var faktisk smart - kan man også lukke sammen igen ?

Ja undskyld jeg blander mig !!!!
Avatar billede JJ77 Juniormester
10. marts 2006 - 13:15 #4
Jeg har prøvet at tilpasse det så man også kan lukke sammen igen, men jeg ved ikke om det er den optimale måde at gøre det.. håber at webstuff gider at kommentere det:)

<?
$txt = "
HER ER ALT DIN TEKST OG DU SKRIVER BARE EN HEL MASSE!..
";

$mode = $_GET[mode];
if($mode == 'showall'){
echo $txt;
echo "<a href=\"?mode\"><b> Minimer</a>";
} else {
echo substr($txt, 0, 200);
echo "<a href=\"?mode=showall\"><b> Læs Mere</a>";
}
?>
Avatar billede JJ77 Juniormester
10. marts 2006 - 13:18 #5
Og forresten.. takker mange gange :)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. marts 2006 - 13:33 #6
"Jeg har prøvet at tilpasse det så man også kan lukke sammen igen, men jeg ved ikke om det er den optimale måde at gøre det.."

Der er da lige den kommentar at hverken webstuffs eksempel eller den måde, du har udvidet det på, er DHTML.
Avatar billede johan.o Nybegynder
10. marts 2006 - 13:50 #7
Det kan gøres således :

<div onclick="elm=document.getElementById('a1'); elm.style.display=='none' ? elm.style.display='block' : elm.style.display='none';">Tryk her</div>
<div id="a1" style="display: none;">Her er en masse tekst.</div>
<div onclick="elm=document.getElementById('a2'); elm.style.display=='none' ? elm.style.display='block' : elm.style.display='none';">Eller tryk her</div>
<div id="a2" style="display: none;">Og det er der også her.</div>

Mvh. Johan
Avatar billede webstuff Nybegynder
13. marts 2006 - 13:53 #8
Ja det er ikke DHTML skal det lige siges med PHP.
Men du kan bare lave et link der ser sådan her ud <a href="?mode=blabla">Luk sammen</a>.
Da du tjekker om $mode == 'showall' så skal den vise det hele, alle andre udfald lukker den sammen.
Så du kunne også have skrevet.
<a href="?mode=spegepoelse">Luk sammen</a>.

//Webstuff
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
13. marts 2006 - 14:03 #9
Webstuff: hvad er din pointe?
Avatar billede webstuff Nybegynder
14. marts 2006 - 18:06 #10
darkstar: han ville lukke den sammen igen..
Men det burde dette link egentligt også kunne klare:
<a href="?">Luk sammen</a>
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
14. marts 2006 - 22:31 #11
Webstuff: ok. Tak.

jeg synes selvfølgelig at det er temmelig mærkeligt at svaret blev accepteret, når det ikke er DHTML, men sådan er der så meget her på Eksperten.