Avatar billede sansalvador Nybegynder
09. marts 2006 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Meget mærkeligt tabel-problem

Hej alle sammen,

jeg vil her prøve at forklare et mærkeligt fænomen, som jeg simpelthen ikke forstår mht til dataudtræk fra php ud i en tabel.

Forestil jer en tabel sådan her:

<table width="100%">
** loopes herfra
<tr>
  <td>Ting 1</td>
  <td>Ting 2</td>
  <td>Ting 3</td>
  <td>Ting 4</td>
  <td>Ting 5</td>
  <td>Ting 6</td>
  <td>Ting 7</td>
</tr>
** loopes hertil
</table>

Som I kan se, bliver hver rækkes loopes ift til antal udtræk fra databasen.

Det SJOVE er nu, at jeg nu oplever i dette lille isolerede tilfælde, at hvis jeg looper mere end 13 gange (dvs 14 eller derover), så formindskes bredden med cirka 10%.

Altså, Hvis jeg holder mig under 13 udtræk/loops, så virker alt fint. Men når jeg kommer over, så går det galt, og bredden formindskes. Jeg har kigget koden igennem igen, igen, igen og igen. Og det skal siges, at jeg har programmeret i ganske mange år, men det betyder ikke, at jeg ikke har lavet en eller anden dum fejl :)

Men er dette fænomen noget I kender til ... ALT er blevet standardiseret. Alt indhold i cellerne er forsøg fjernet, med samme "formindelskels-problem" ...

Håber I kan følge min forklaring.... :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
09. marts 2006 - 17:02 #1
Det burde være indlysene: Du har en tabel der har bredden 100% dvs at den er lige så høj som browser vinduet. Når den har udfyldt de 100% og der stadig er mere indhold så bliver hver celle automatisk mindre fordi % ikke sætter en grænse. Mit forslag er at du dropper height helt på table elementet. Det er en god regel for programmøre. Det har jeg altid fået at vide. Hvis du nu er så kræsen at du absolut vil have height på, så brug px istedet for %
Avatar billede sansalvador Nybegynder
09. marts 2006 - 17:20 #2
ehm... Jeg forstår ikke dit svar, desværre.

Jeg bruger ikke height nogen som helst steder....

Jeg bruger % i width, fordi den er relativ ift til en omgivende tabel, som har en fixed width i pixel.

Men kan du ikke bruge at omformulere dit svar lidt, for jeg forstår ganske vist ikke særlig meget af det :)
Avatar billede milandt Nybegynder
09. marts 2006 - 18:31 #3
kan du ikke oprette to sider, en der trækker 12 rækker ud, og en der trækker 14 rækker ud.

jeg er inde på at det må være dit content i en af cellerne der er skyld i det - og at problemet nok ligger i det content der er i række 13. hvis vi har mulighed for at se hvad der bliver skrevet ud, så kan vi bedre give et konkret svar.
Avatar billede sansalvador Nybegynder
09. marts 2006 - 18:36 #4
Der var ingen content i det. Og da siden er fra en backend, kan jeg ikke vise det offentligt.

Men jeg prøvede bagefter at køre rækkerne i en while($i < 13) og derefter $i < 14 ... Der var kun et "a" i tabellerne, som jeg statisk havde sat ind ...

Jeg krydser mine fingre, lukker siden, og vil aldrig tænke på det. Hvis jeg var troende, ville jeg tro, at det var nogen fra den retning af ... ^^
Avatar billede sansalvador Nybegynder
26. november 2006 - 20:42 #5
...