Avatar billede stubid_cat Nybegynder
09. marts 2006 - 15:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

pdf i cdata tag i XML doc

Jeg modtager et pdf dokument i et cdata tag i et xml dokument og jeg skal have hentet pdf dokumentet ud og vist det i en browser.
xml dokumentet bliver genereret af axapta.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg får lavet pdf dokumentet og vist i en browser?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
09. marts 2006 - 15:46 #1
noget i stil med :

'PDF = data fra xml cdata
Response.Clear();
Response.ContentType = "application/pdf";
Response.AddHeader("Content-Type", "application/pdf");
Response.AddHeader("Content-Disposition", "inline;filename=form.pdf");
Response.BinaryWrite(PDF);
Response.End();
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
09. marts 2006 - 16:09 #2
ok det ser ikke ud til at være det helt store arbejde. Hvis du har tid kunne du så ikke lige beskrive hvad de enkelte linier gør og er til for. Hvordan ville man eventuelt implementere det på et knap klik og få pdf'en vist i et nyt vindue?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
09. marts 2006 - 17:03 #3
Response.ContentType = "application/pdf";
Response.AddHeader("Content-Type", "application/pdf");
Er faktisk det samme, det havde jeg ikke lige opdaget :-) De fortæller at indholdet er en PDF.

Content-Disposition : inline fortæller indholdet skal visesi broweren hvor attachment havde angivet at det var en fil der skulle downloades.
BinaryWrite skriver data binært
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
10. marts 2006 - 08:49 #4
Ok tak det gjore det lidt klare.
Men hvordan skal jeg implementere det på en knap. skal jeg åbne en ny aspx side via javascript og så køre koden i page_load eventet?

Jeg giver dig pointsne, men håber du har tid til at svare på ovenstående også.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
10. marts 2006 - 08:51 #5
Ja, det lyder som en ok løsning :-)
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
10. marts 2006 - 09:01 #6
Ok jammen takker
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
13. marts 2006 - 12:08 #7
-mundi- jeg kan ikke rigtigt få det xml jeg modtager konverteret til noget adobe reader kan læse kan du hjælpe mig her? jeg har lavet et nyt spørsmål: http://www.eksperten.dk/spm/694020