Avatar billede faurskov1 Nybegynder
09. marts 2006 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

posten er for stor (i Access 2000)

Hej kloge hoveder
Jeg har lavet en access-database med en tabel, som indeholder teksten til min quiz, som skal laves i forskellige sprogversioner.

Først lavede jeg den engelske tekst, som jeg har kopieret over til de andre landes record, så oversætterne har noget at tage udgangspunkt i.

Men pludselig kan nogle poster ikke have så meget indhold som de er defineret til og jeg får følgende fejlmeddelelse:
'Posten er for stor' i Access når jeg paster følgende tekst ind i feltet feedback4

Ma peau s'améliorera si j'applique mon traitement médicamenteux et si je soigne ma peau

Jeg kan heller ikke ændre definitionen af selve feltet, som er tekstfelt med max 150 tegn.

Databasen ligger her:
http://www.spil.nu/quiz.mdb

På forhånd tak
faurskov1
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2006 - 14:14 #1
Make a copy of the table (ony structure NOT data)

now alter the length of the fields (max 255 for text)

Now make an append query to copy records from your old table to the new table
Avatar billede faurskov1 Nybegynder
09. marts 2006 - 14:28 #2
Hej Terry mange tak

Hvordan skal an append query se ud?

/faurskov1
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2006 - 15:35 #3
INSERT INTO tblCopy
SELECT quiz.*
FROM quiz;
Avatar billede faurskov1 Nybegynder
09. marts 2006 - 17:16 #4
Jeg kan ikke få skittet til at virke. Jeg får fortsat at vide, at posten er for stor :-(
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2006 - 18:00 #5
how many characters doesthe field hold?
Avatar billede faurskov1 Nybegynder
09. marts 2006 - 18:48 #6
Teksten ser således ud:

Ma peau s'améliorera si j'applique mon traitement médicamenteux et si je soigne ma peau

Og skal placeres i feltet feedback4 i denne database:

http://www.spil.nu/quiz.mdb
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2006 - 19:51 #7
Is it the record with ID = 9 you are having problems with?
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2006 - 20:04 #8
OK, I think I know what the problem is.
Microsoft Jet  stores records in 2K (ca. 2000 characters) pages, and does not split records across pages.
So, as far as I can see you need to re-design your database. Which actually would be a good idea anyway.
Avatar billede faurskov1 Nybegynder
09. marts 2006 - 21:39 #9
Hej Terry
Tak for hjælpen. Jeg redesigner databasen. Troede jeg kunne slippe afsted med en quick and dirty løsning :)
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2006 - 08:34 #10
But there will be other advanatges in redesign at an early stage rather than wait.

Thanks and good weekend