Avatar billede qoo Nybegynder
09. marts 2006 - 13:45 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Dvd ripping

Jeg har investeret i en hjemmeserver vil gere flytte alle mine DVDr over på den så jeg kan smide mine DVDr på loftet.
Så hvilket program er bedst, nemmest og giver flest muligheder i filformat lyd osv. ?

På forhånd tak
Avatar billede soreno Praktikant
09. marts 2006 - 14:05 #1
DVD Shrink er et godt værktøj til at overføre DVD til harddisk:
http://www.dvdshrink.org/

Man har endvidere mulighed for at bestemmer i hvor høj grad filmen skal komprimeres.
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
09. marts 2006 - 14:08 #2
Rigtig som soreno siger, men der kan være nogen film der ikke altid er lige begejstret over at skulle rippes af DVD-shrink, men så findes der også et godt program der hedder DVD-Fab. Det virker på sammen måde, men er meget mere grafisk - og det er ikke altid til den positive side, så jeg ville også anbefale dig DVD-shrink, men med DVD-Fab som ekstra mulighed...
God fornøjelse!
Avatar billede soreno Praktikant
09. marts 2006 - 14:08 #3
Men hvis du tænker på at transcode filmen til et andet filformat, så er DVD Shrink ikke det rette tool.
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
09. marts 2006 - 14:09 #4
En hurtig kommentar mere...
Der er også et nyt program der hedder RatDVD
Ikke nok med det, så er det udviklet af en dansker...! :-D
Det er op til dig - mulighederne er mange....
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:14 #5
ImToo DVD ripper synes jeg er det bedste, der kan du vælge de codecs du har installeret på computeren som nyt filformat, det er også utroligt nemt at finde ud af
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. marts 2006 - 14:18 #6
Jeg er enig med jacob. DVD Fab er nok det bedste i denne situation, hvis du bare skal have dem rippet over og er ligeglad med, hvad de fylder. Dog ville jeg fraråde RatDVD. Så hellere DVDshrink.
http://www.dvdidle.com/free.htm
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:34 #7
Han spørger jo også hvad der giver flest muligheder i filformat. DVDShrink er godt at rippe med men du kan ikke ændre filformat
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. marts 2006 - 14:42 #8
Det gør han sørme oss' :-) Hvis du har Nero Recode, har du jo også mulighed der for at kode dem til Nero Digital. Det giver en rigtig god kvalitet og som fylder det halve. Men du skal have en speciel DVD-afspiller, som kan afspille formatet, hvis du senere finder ud af, at du vil afspille dem der.
Du kan også kode dem til divx/xvid formatet, der er flere dvd-afspillere, der kan afspille dem. Her bruger jeg AutoGK, som er nem at bruge http://www.autogk.me.uk/ Og det er allesammen formater, der kan afspilles fra din PC.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. marts 2006 - 14:43 #9
Men brug DVD-fab til at ribbe over på HD først og derefter konverter med de andre programmer.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:50 #10
Med ImToo DVD ripper kan han klare det hele med et program, og der kan han vælge mellem alle codecs han har installeret, er det et format han ikke kan kode til, er det bare at installere det pågældende codec
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. marts 2006 - 14:57 #11
Det kan godt se ud som om ImToo DVD kan klare opgaven, som du siger, men jeg har nu gået efter gratisprogrammer og ikke trials. Dog ved jeg at Nero recode, som også har deres egen "DVD-shrink" koster, men hvis man har Nero installeret, har man som regel også Nero Recode. Og de andre to programmer, DVD-fab og AutoGK er gratisprogrammer.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. marts 2006 - 15:02 #12
Ellers så prøv at surfe lidt rundt her: http://www.videohelp.com/. Her er tonsvis af muligheder af programmer - med guides og det hele. Her kan du finde lige det, du gerne vil have. :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2006 - 15:36 #13
feedback?
Avatar billede qoo Nybegynder
15. marts 2006 - 09:49 #14
norbert læg et svar så du kan få point
og undskyld ventetiden
Avatar billede norbert_ Nybegynder
15. marts 2006 - 09:56 #15
Svar :-)
Avatar billede qoo Nybegynder
15. marts 2006 - 09:57 #16
det var så stadig en kommentar :P
Avatar billede norbert_ Nybegynder
15. marts 2006 - 09:58 #17
Svar - sorry :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
19. marts 2006 - 12:12 #18
Jeg prøver at svare igen :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
31. marts 2006 - 18:22 #19
Sker der mere her?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. april 2006 - 01:34 #20
Skal vi prøve igen? Her er et svar.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:46 #21
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:36 #22
Mon ikke det var en ide med noget feedback eller få afsluttet spm, vi hjælper ikke for sjov
Avatar billede norbert_ Nybegynder
12. juni 2007 - 23:13 #23
HØRT!!!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
12. juni 2007 - 23:49 #24
Takker :-) - også til drgonzo :-) Havde forlængst glemt tråden :-)
Men bedre sent end aldrig :-)
Fortsat go sommer til alle :-)