Avatar billede schluter Nybegynder
09. marts 2006 - 11:07 Der er 17 kommentarer

Norton Vs Panda

Hvad er bedst..??

Panda 06 titanium eller norton 05..?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 11:22 #1
her er en top 10 over anti virus, og hvad de forskellige indeholder

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 11:23 #2
panda er slet ikke med, så vil mene norton er bedst
Avatar billede kalb Nybegynder
09. marts 2006 - 11:33 #3
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2006 - 11:44 #4
og husk at intet av-program er bedre end sin sidste update af definitionerne ;o)
benytter selv Norton AV og er glad for det. Det har nok meget med vanens mangt at gøre, men hos mig har Norton AV fanget alt og ikke ladet noget slippe igennem og så må jeg leve med at det måske slower systemet lidt.
Avatar billede schluter Nybegynder
09. marts 2006 - 12:31 #5
Okay, thanks..

Bruger og Norton.. Men har overvejet at skifte til panda..

Men har åbenbart hørt forkert om det. hehe
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2006 - 12:44 #6
panda er da sikkert udmærket, og jeg benytter det selv af og til når jeg skal have lavet en on-line-scanning ;o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. marts 2006 - 12:55 #7
Jeg kan ikke udtale mig, hvilken der er bedst. Men jeg vil godt advare imod at bruge
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ som autoritet her. Der findes et hav af sådanne sammenligninger, og mange af disse ligner mest af alt et forsøg på at sælge et bestemt produkt -- som tilfældigvis er i det pågældende sites varelager. Jeg synes således at salgs-linksene fylder lidt for meget på den pågældende side.

Desuden er det også ret paradoksalt, at Bitdefender ligger som det bedste antivirus-program -- eftersom det slet ikke er et antivirus-program, men en firewall.

Hvis jeg skulle ud og købe antivirus i dag, ville jeg nok vælge Kaspersky eller Nod32. Men det er jo ikke spørgsmålet her... Men blot for at sige, at hverken Norton eller Panda hører til de aller-skarpeste knive i skuffen :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:02 #8
ejvindh > jeg tror ikke det er helt korrekt det du siger der, tror ikke de onde kapitalistiske magter der annoncerer på diverse hjemmesider presser dem til at promovere deres produkter i den grad du beskriver, det ville jo direkte være at lyve for folk hvis det er som du beskriver.

Desuden er bitdefender et ant-virus program, anti-spyware, firewall osv, så det er da ikke unormalt at det er med

http://www.bitdefender.com/
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. marts 2006 - 14:12 #9
Angående bitdefender, så har du ret. Det var en fejl.

Angående vurderingen af sidens lødighed, så tror jeg heller ikke der er nogen, der presser dem. Den pågældende side tjener simpelthen selv på det, hvis du klikker på ét af dens links til at købe et produkt.

Det er der iøvrigt ikke noget odiøst i. Det gør bare, at man skal tage deres vurdering med et gran salt. Går du således ind og ser på "Read Reviews", vil du se, at det er meget overfladisk undersøgelse, der ligger til grund

http://www.siteadvisor.com/sites/toptenreviews.com?safe
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. marts 2006 - 14:37 #10
Her finder du fx. en stik modsat vurdering:
http://www.software-antivirus.com/

Her ligger gamle versioner af Norton højere end nye versioner af andre programmer:
http://www.pcmag.com/products/0,,qn=Antivirus+Software+Personal&srt=8&of=0,00.asp#productgrid

Og endnu et forslag:
http://reviews.cnet.com/4504-3680_7-0.html?tag=txt?id=9682410&id=9093439&id=8009367&id=9093349&id=8887420&id=20651701&id=20288840&id=20186141&id=9055365&id=8983188

... og vores egen danske:
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/computerudstyr/netsikker/

Min pointe: Man kan bevise hvad som helst vha. de forskellige anmeldelser på nettet. Det afgørende må derfor være, at der er en klar indikation af, hvordan man har anmeldt produkterne.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:38 #11
Det er sikkert rigtigt nok, men der tror jeg generelt ikke at der ermange der gør noget uden at få lidt ud af det.. Måske er testen ikke 100% nøjagtig, men den er nok ikke helt forkert.. Resultaterne kommer jo også an på hvad den enkelte test vurderer højest.. Men der er som regel nogen stykker der går igen i alle tests, derfor bør man også læse mere end bare en enkelt test, så man får et overblik.. Hvis man så finder et program der er på top 10 i 15 forskellige tests så er det nok ikke helt forkert.
På det punkt vil jeg give dig ret i at kaspersky og nod32 er rigtigt gode programmer :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. marts 2006 - 14:45 #12
"På det punkt vil jeg give dig ret i at kaspersky og nod32 er rigtigt gode programmer :)"

Yeps, også selvom Kaspersky faktisk ligger ret lavt i 2 af de anmeldelser, som jeg har linket til ;-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:48 #13
så vidt jeg husker annoncerede kasperski på et tidspunkt at deres ant virus til firmaer ville blive opdateret en gang i timen året rundt.. det er da rimeligt heftigt he he
Avatar billede mpjc Nybegynder
09. marts 2006 - 20:12 #14
Jeg bruger selv Panda Titanium og det kører perfekt. Og det fanger både spyware og virus.

Jeg vil helt klart anbefale det.
Avatar billede tommya Nybegynder
13. marts 2006 - 14:59 #15
Har selv brugt panda både hjemme og på arbejdet er bestemt ikke imponeret, har en fornemmelse af at dem der har haft det kørende uden nogen problemer overhovedet, har været mere heldige end så mange af os andre. På arbejdet tester vi i øjblikket en Kaspersky løsning af, og jeg regner stærkt med at det bliver afløseren.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2006 - 15:35 #16
feedback?
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:45 #17
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)