Avatar billede shamrock Nybegynder
09. marts 2006 - 10:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Undermenu skal automatisk lukke

Hej Eksperter

Jeg har fundet dette script i en anden tråd og det virker fint, men kan i fortælle mig hvad jeg skal indsætte eller ændre for, at undermenuen lukkes automatisk når der klikkes på en anden menu??

På forhånd tak ;-)

Scriptet:

<script language="JavaScript">
    function showMnu(id) {
        var styleCheck = document.getElementById("mnu" + id).style.display;
        //alert(styleCheck);

        if (styleCheck == "inline") {
            document.getElementById("mnu" + id).style.display = "none";
        }
        if (styleCheck == "none") {
            document.getElementById("mnu" + id).style.display = "inline";
        }
</script>

<div style='Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 13px;' OnClick='showMnu(1);'>Hosting</div>
<div style='Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 11px;display:none;' id='mnu1'>&nbsp;-&nbsp;undermeu<br>&nbsp;-&nbsp;undermenu</div>
<div style='Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 13px;' OnClick='showMnu(2);'>Bestilling</div>
<div style='Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 11px;display:none;' id='mnu2'>&nbsp;-&nbsp;undermeu<br>&nbsp;-&nbsp;undermenu</div>
<div style='Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 13px;' OnClick='showMnu(3);'>Kontakt</div>
<div style='Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 11px;display:none;' id='mnu3'>&nbsp;-&nbsp;undermeu<br>&nbsp;-&nbsp;undermenu</div>
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. marts 2006 - 23:48 #1
Se evt.: http://www.eksperten.dk/spm/692510
// Omskriver den nok lidt til noget mere effektivt når jeg har lidt mere tid :/

Håber det her kan bruges ... smed svaret med det samme ... bare ignorer svaret hvis det ikke virker godt nok - er nemlig lidt offline imorgen...

<script language="JavaScript">
    function showMnu(id) {
runthrough=1;while(document.getElementById("mnu" + runthrough)){

        var styleCheck = document.getElementById("mnu" + id).style.display;
        //alert(styleCheck);

        if ((styleCheck == "inline")||(runthrough!=id)) {
            document.getElementById("mnu" + runthrough).style.display = "none";
        }
        else if (styleCheck == "none") {
            document.getElementById("mnu" + id).style.display = "inline";
        }
    runthrough++;}}
</script>
Avatar billede shamrock Nybegynder
10. marts 2006 - 00:39 #2
Det må jeg sige Clemens, det var flot... Tak for hjælpen dér :)