Avatar billede speedpete Nybegynder
09. marts 2006 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL: offset / limit

Jeg laver (i asp.net2.0) en webapplikation som henter data fra en IBM as/400.

Jeg skal fra denne as/400 hente data fra to tabeller (select a.felt1, b.felt1 from tabel a, tabel b where...), og jeg ønsker at kunne lave en funktion på min webside, som lister de 20 første rækker fra databasen. Når man så trykker på "næste"-knappen, skal der så hentes de næste 20 rækker fra databasen.

Det er et spørgsmål om performance - det duer ikke at læse hele tabellen på én gang.

Jeg har ladet mig fortælle, at man i SQL kan specificere noget med offset, eller limit, eller cursors...?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 13:47 #1
offset og limit er ikke i alle database )MySQL har det men SQLServer har det ikke)

hvilken database er det tale om ?
Avatar billede speedpete Nybegynder
09. marts 2006 - 14:01 #2
Øh... det er som sagt en as400, og jeg plejer at forbinde vi OleDb
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 17:06 #3
ja

men OLE DB er et API som kan kommunikere med mange forskellige databaser
(og andre data kilder)

hvis vi snakker ikke standard SQL som LIMIT OFFSET saa skal vi vide hvilken
database der koerer pa den AS/400 box
Avatar billede speedpete Nybegynder
09. marts 2006 - 22:10 #4
Jeg kan høre min chef imorgen.

Indtil videre kan jeg komme i tanke om i-series, Version 5 Release 1.
Avatar billede speedpete Nybegynder
10. marts 2006 - 12:07 #5
Han siger det er en db2, os400.

Kender du forøvrigt til et kodeeksempel i C# (eller vb), hvor man bruger declare cursor, fetch, osv.?
Avatar billede speedpete Nybegynder
07. juli 2006 - 09:05 #6
lukker