Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
08. marts 2006 - 18:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Irriterende fejl!

Hej Eksperter.

Får en irriterende fejl på line 40 i mit dokument:

error '80020009'
/resources/includes/functions.asp, line 40

Mit dokument ser således ud:

<%
Function SubtractOneWeek(dDate)
    SubtractOneWeek = DateAdd("ww", -1, dDate)
End Function

Function AddOneWeek(dDate)
    AddOneWeek = DateAdd("ww", 1, dDate)
End Function

Function GetWeekTitle(dDate)
    Dim n        'number value for day of the week.
    Dim dTitle    'displays date for sunday of the input date week.

    n = Weekday(dDate, 1)
    dTitle = "" & DateAdd("w", 1-n, dDate)
    GetWeekTitle = dTitle
End Function

Function ShowWeek(dDate)
    Dim k        'number value for day of the week.
    Dim i        'counter.
    Dim dTemp    'temporary holder for calendar disply data.

    k = Weekday(dDate, 1)
    i = 1
    Do Until i = 8

    counter = DateAdd("w", i-k, dDate)

    strDay = Day(counter)
    strMonth = Month(counter)
    strYear = Year(counter)
    strDate = strYear&"/"&strMonth&"/"&strDay

    strSQL = "Select tbl_closed.*,tbl_lukketyper.id,tbl_lukketyper.type AS LukType from tbl_closed Inner JOIN tbl_lukketyper ON tbl_lukketyper.id = tbl_closed.type Where dato = '"&strDate&"' and frisor = "&request.querystring("f")&""
    Set RsClosed = objConn.execute(strSQL)

    strSQL = "Select tbl_hours.*,tbl_ugedage.ugedag AS Navne, tbl_ugedage.id from tbl_hours INNER JOIN tbl_ugedage ON tbl_ugedage.id = tbl_hours.ugedag Where frisor = "&strFrisorSalon&" AND tbl_ugedage.ugedag = '"&WeekDayName(Weekday(DateAdd("w", i-k, dDate), 1))&"'"

    Set RsDaysClosed = objConn.execute(strSQL)

HER ER LINE 40:     if  RsDaysClosed("lukket") = "Ja" or RsClosed.eof = "False" then

            dTemp = dTemp & "<tr><td bgcolor=#c0c0c0 width=100px>"
            if RsClosed.eof = True then
            dTemp = dTemp & "<b>" & WeekDayName(Weekday(DateAdd("w", i-k, dDate), 1)) & "</b><br />" & DateAdd("w", i-k, dDate) & "</td><td width=&quot;150px&quot; bgcolor=#c0c0c0>"&strLukket&"</td></tr>"
            else
            dTemp = dTemp & "<b>" & WeekDayName(Weekday(DateAdd("w", i-k, dDate), 1)) & "</b><br />" & DateAdd("w", i-k, dDate) & "</td><td width=150px bgcolor=#c0c0c0>"&RsClosed("Luktype")&"</td></tr>"
            end if
        else

        if dDate < date() or Request.querystring("p") = "" then
            dTemp = dTemp & "<tr><td bgcolor=#c0c0c0 width=100px>"
            dTemp = dTemp & "<b>" & WeekDayName(Weekday(DateAdd("w", i-k, dDate), 1)) & "</b><br />" & DateAdd("w", i-k, dDate) & "</td><td width=&quot;150px&quot; bgcolor=#c0c0c0></td></tr>"
        else
        If i = k Then
            dTemp = dTemp & "<tr><td bgcolor=#a0a0a0 width=100px><b><a href=booking_s4.asp?f="&request.querystring("f")&"&p="&request.querystring("p")&"&date=" & DateAdd("w", i-k, dDate) & ">" & WeekDayName(Weekday(DateAdd("w", i-k, dDate), 1)) & "</a></b><br /><font color=#000099>" & DateAdd("w", i-k, dDate) & "</font></td><td width=&quot;150px&quot; bgcolor=#a0a0a0></td></tr>"
        Else
            dTemp = dTemp & "<tr><td bgcolor=#c0c0c0 width=100px><b><a href=booking_s4.asp?f="&request.querystring("f")&"&p="&request.querystring("p")&"&date=" & DateAdd("w", i-k, dDate) & ">" & WeekDayName(Weekday(DateAdd("w", i-k, dDate), 1)) & "</a></b><br />" & DateAdd("w", i-k, dDate) & "</td><td width=&quot;150px&quot; bgcolor=#c0c0c0></td></tr>"
        End if
        End If
        end if
        i = i + 1
    Loop
    ShowWeek = dTemp
End Function
%>
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
08. marts 2006 - 18:53 #1
Ca. midt i dokumentet har jeg skrevet: HER ER LINE 40.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. marts 2006 - 19:02 #2
En ting er at "false" skal skrives uden " omkring:

if  RsDaysClosed("lukket") = "Ja" or RsClosed.eof = False then
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. marts 2006 - 19:07 #3
Noget som også kan give fejl er hvis recordsetet RsDaysClosed er tomt. så vil RsDaysClosed("lukket") = "Ja" delen i if sætningen fejle.

Så kunne det tænkes at RsDaysClosed er tomt med den SQL sætning som åbner det?
Avatar billede farving Nybegynder
08. marts 2006 - 22:47 #4
well er det mig eller skal der ikke stå true i stedet for ja?
Avatar billede farving Nybegynder
04. juli 2006 - 19:37 #5
evt planer om at lukke tråden?
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
04. juli 2006 - 21:50 #6
luk