Avatar billede thorus Nybegynder
08. marts 2006 - 16:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

htaccess flere mapper med pass

jeg har følgene

AuthUserFile /usr/local/psa/home/vhosts/site/httpdocs/eng/.htpasswd
AuthGroupFile /dedv/null
AuthName site
AuthType Basic

<Limit GET POST>
require user brugernavn
</Limit>

Men problemet er at der er en admin side
som ligger her:
/usr/local/psa/home/vhosts/site/httpdocs/eng/admin.htpasswd

hvordan laver jeg et andet password på den mappe? og siger til htaccess filen at den skal spørge efter et andet password i under mappen? hvis jeg ligger en anden htaccess fil in di under mappen så spørg den 2 gange efter login/pass
Avatar billede thorus Nybegynder
08. marts 2006 - 23:26 #1
ingen som har tid til at svare?
Avatar billede webt Nybegynder
17. marts 2006 - 08:20 #2
Hej,
undskyld det sene svar, håber du kan bruge det...

Jeg går ud fra de brugere der har adgang til admin mappen ligeledes har adgang til eng mappen, så hvis du kunne ligge brugernavnene i samme htpasswd fil kunne følgende være en løsning:

AuthUserFile /usr/local/psa/home/vhosts/site/httpdocs/eng/.htpasswd
AuthName "Log ind"
AuthType Basic
Allow from all
Require valid-user

<Files admin>
Allow from all
Require user Admin1 Admin2 Admin3 osv
</Files>

så hvis din brugerfil er:
bruger1:password
bruger2
bruger3
Admin1
Admin2
Admin3

Vil alle brugerne ha' adgang til eng men kun admin1-3 vil kunne komme ind i admin mappen

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2006 - 10:17 #3
Var det noget?