Avatar billede rone6700 Nybegynder
08. marts 2006 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script til at finde filer og linke til dem (pdf-filer)

Jeg kunne godt tænke mig f.eks. et "rullegardin" på min hjemmeside, som skal vise en række pdf-filer. Når man så scroller ned og finder den fil, man skal bruge, så kommer pdf-filen frem i et nyt vindue...

Det var også en mulighed, hvis filerne "blot" blev listet (i tabelform nedad), men stadigvæk som links, så man kan læse PDF'erne i det nye vindue...

Er det helt sort?

Grunden er blot, at der jævnligt kommer nye/andre pdf-filer til, og så vil det være trist at skulle skrive en ny liste og manuelt lave hvert enkelt til et link...
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2006 - 22:41 #1
Hejsa

Hvad med noget a la det her:

<html>
<head></head>
<body>
<script language="JavaScript">
function surfto(form)
{
var myindex=form.dropdown.selectedIndex
if (form.dropdown.options[myindex].value != "1")
  {
  window.open(form.dropdown.options[myindex].value, target="_blank" );
  }
</script>
<form id="form1" name="form1">
<select name="dropdown" size="1" onChange="surfto(this.form)">
<%
mappe = "MinPDFMappe"
dim fs,f
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.GetFolder(server.mappath(mappe))
for each file in f.files
filename = file.name
if lcase(right(filename,3)) = "pdf" then
%>
<option value="<%=mappe & "/" & filename%>"><%=filename%></option>
<%
end if
next
set f=nothing
set fs=nothing
%>
</select>
</form>
</body>
</html>

- eller har jeg misforstået det fuldstændigt?
Du skal lige huske at angive mappen pdf-filerne er i...
dette skal KUN gøres ét sted...

\Dan
Avatar billede rone6700 Nybegynder
09. marts 2006 - 10:04 #2
Umiddelbart kunne det godt se ud som om, det var løsningen, men jeg kan ikke helt få den til at finde filer (til "rullelisten"  :(

www.musikengros.dk/bruger/reservedel.htm
Avatar billede rone6700 Nybegynder
09. marts 2006 - 10:17 #3
Nu har jeg ikke meget forstand på selv kode-sproget, men ser denne sætning ikke lidt mærkelig ud: <option value="<%=mappe & "/" & filename%>"><%=filename%></option>

Det lader til, at det er dén, som giver "> som forvalg i dropdown-menuen jvf. linket ovenfor...

:)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2006 - 14:58 #4
hejsa

nej den sætning ser ikke mærkelig ud i mine øjne...

- men du skal jo lave det i en asp-fil...
som det er lige nu er det i en htm-fil og det er sansynligvist derfor det ikke virker...

Og så skal serveren som det ligger på selvfølgelig også understøtte asp...

\Dan
Avatar billede rone6700 Nybegynder
09. marts 2006 - 16:08 #5
Kald mig hvad du vil, men det skal du ikke  :D

Nu ser det helt anderledes ud... Dog kommer filerne ikke frem i rullemenuen. Hvordan skal jeg skrive stien til mappen, hvor de ligger?
Avatar billede rone6700 Nybegynder
09. marts 2006 - 16:12 #6
Det fungerer nu  ;)  Jeg takker mange gange!
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 16:16 #7
det var så lidt og tak for point...

\Dan