Avatar billede thedragon Nybegynder
07. marts 2006 - 20:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

update streng i forbindelse med C#

void Updatering(object Sender ,EventArgs E)
    {

    string strConnection = "user id=sa;password=;";
    string strSQL = "UPDATE bilTBL SET Model='"; // WHERE ID LIKE '";
    strSQL += tbModel.Text + "', Aargang='";
    strSQL += tbAargang.Text + "', SeatDescribtion='";
    strSQL += tbSeatDescribtion.Text + "', SeatNR='";
    strSQL += tbSeatNR.Text + "', Koerestole='";
    strSQL += tbKoerestole.Text + "', Lift='";
    strSQL += tbLift.Text + "', Aeldrevenlig='";
    strSQL += tbAeldrevenlig.Text + "', Beskrivelse='";
    strSQL += tbBeskrivelse.Text + "', Billede='";
    strSQL += tbBillede.Text + "', Koebspris='";
    strSQL += tbKoebsPris.Text + "', Nupris='";
    strSQL += tbNuPris.Text + "' ";
    strSQL += "WHERE ID LIKE '";
    strSQL += tbID.Text + "%'";
    strConnection = "user id=sa;password=;Trusted_Connection=yes;Initial Catalog=jeruptaxi;data source=ORION";
    lblBesked5.Text = strSQL;
    SqlConnection objConnection = new SqlConnection(strConnection);
    try
    {
      objConnection.Open();
      lblBesked1.Text="Forbindelse til DB er etableret";
      SqlCommand myCommand = new SqlCommand(strSQL, objConnection);
      SqlDataReader objDataReader = null;
      objDataReader = myCommand.ExecuteReader();

      while (objDataReader.Read() == true)
          {
        tbID.Text= objDataReader["ID"].ToString();
        lblID.Text= objDataReader["ID"].ToString();
        tbModel.Text = objDataReader["Model"].ToString();
        lblModel.Text = objDataReader["Model"].ToString();
        tbAargang.Text = objDataReader["Aargang"].ToString();
        lblAargang.Text = objDataReader["Aargang"].ToString();
        tbSeatDescribtion.Text = objDataReader["SeatDescribtion"].ToString();
        lblSeatDescribtion.Text = objDataReader["SeatDescribtion"].ToString();
        tbSeatNR.Text = objDataReader["SeatNR"].ToString();
        lblSeatNR.Text = objDataReader["SeatNR"].ToString();
        tbKoerestole.Text = objDataReader["Koerestole"].ToString();
        lblKoerestole.Text = objDataReader["Koerestole"].ToString();
        tbLift.Text = objDataReader["Lift"].ToString();
        lblLift.Text = objDataReader["Lift"].ToString();
        tbAeldrevenlig.Text= objDataReader["Aeldrevenlig"].ToString();
        lblAeldrevenlig.Text= objDataReader["Aeldrevenlig"].ToString();
        tbBeskrivelse.Text= objDataReader["Beskrivelse"].ToString();
        lblBeskrivelse.Text= objDataReader["Beskrivelse"].ToString();
        tbBillede.Text= objDataReader["Billede"].ToString();
        lblBillede.Text= objDataReader["Billede"].ToString();
        tbKoebsPris.Text= objDataReader["Koebspris"].ToString();
        lblKoebsPris.Text = objDataReader["Koebspris"].ToString();
        tbNuPris.Text = objDataReader["Nupris"].ToString();
        lblNuPris.Text = objDataReader["Nupris"].ToString();
        }
      objDataReader.Close();
      objConnection.Close();
      lblBesked2.Text="Forbindelse er lukket";
    }
    catch (Exception e)
    {
      lblBesked3.Text="Etablering af forbindelse fejlet!";
      lblBesked5.Text=e.ToString();
    }

her er min kode, det jeg i princippet forsøger er at opdatere en hel del fra bilTBL, og så 2 ting i finansTBL, men jeg kan ikke få den til at æde min update i en enkelt kommando.. koebspris og nupris er i finansTBL resten ligger i bilTBL
Avatar billede thedragon Nybegynder
07. marts 2006 - 21:03 #1
et andet problem er også hvordan jeg får indsat noget i 2 forskellige tabeller.. Håber der er et klart hoved der kan komme med et genialt svar hurtigt..
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2006 - 21:25 #2
indsaet i 2 tabeller => 2 x INSERT statement

kan evt. bundles i 1 transaction
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2006 - 21:26 #3
og jeg forstaar ikke din kode

det er enten:

SqlCommand med SELECT
ExecuteReader
while loop

eller

SqlCommand med UPDATE
ExecuteNonQuery
Avatar billede thedragon Nybegynder
09. marts 2006 - 13:10 #4
Det gav mig ikke rigtig noget input det der..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 13:41 #5
det var ellers alle de rigtige stikord !