Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
07. marts 2006 - 17:28 Der er 1 kommentar

Photoblog + kommentar problem.

Jeg har denne her side: www.leanderj.dk/blog/

Den er bygget op så den automatisk henter oplysningerne fra en database.

Nederst har jeg et kommentar felt, hvor jeg for at undgå folks kommentar bliver gengivet til alle mine billeder, har lavet en if statement.

Så at hvis kommentar id'en ($id) svarer til id'en ($image) på billedet så skal kommentaren postes ellers ikke.

Problemet er som man kan se hvis man trykker previous og ser det billede uden kommentarer til, så er der stadig en næste knap. Altså den poster stadig bare et tomt felt.

Er det muligt at lave en <? else "*do nothing*" ?>?

Hmm ved ikke om det blev for kringlet, håber nogen vil hjælpe og kan hjælpe, jeg vil lige følge op med noget kode. Spørg endelig løs hvis jeg ikke forklarer det godt nok.
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
07. marts 2006 - 17:35 #1
Koden:

[note.
Recordset1 er adgangen til min tabel med oplysninger om billedet, som url til billede, titel, beskrivelse m.m.

comment er adgangen til min tabel med kommentarerne ]

Her er den så:

<?php
$image = $row_Recordset1['image'];
?>

<table width="400px" class="comment">
<tr>
<td>
<h3 align="center">Comments:</h3>

<?php do { ?>
<?php
$id = $row_comment['id'];
  if($id==$image)
{ ?>
<table width="300px">
  <tr>
  <td align="left"><p>Navn:</p></td><td><p><?php echo $row_comment['navn'];
?>.</p></td>
  </tr>
  <tr>
  <td align="left"><p>Dato:</p></td><td><p><?php echo $row_comment['dato'];
?>.</p></td>
  </tr>
  <tr>
  <td class="comment" align="left"><p>Comment:</p></td><td class="comment"><p><?php echo $row_comment['description']; ?></p></td>
  </tr>
</table>
<?php } ?>
</td>
</tr>
</table>
<?php } while ($row_comment = mysql_fetch_assoc($comment)); ?>
<a href="java script:PopWin('comment2.php?id=<?php echo $image ?>',600,1002);">(Add a commment.)</a>
<table border="0" width="300px" align="center">
  <tr>
    <td width="31%" align="left">
      <?php if ($cpage > 0) { // Show if not first page ?>
      <a class="next" href="<?php printf("%s?cpage=%d%s", $currentPage, max(0, $cpage - 1), $queryString_comment); ?>">Previous</a>
      <?php } // Show if not first page ?>
    </td>
    <td width="23%" align="right">
      <?php if ($cpage < $totalPages_comment) { // Show if not last page ?>
      <a class="next" href="<?php printf("%s?cpage=%d%s", $currentPage, min($totalPages_comment, $cpage + 1), $queryString_comment); ?>">Next</a>
      <?php } // Show if not last page ?>
    </td>
  </tr>
</table>