Avatar billede Syska Mester
07. marts 2006 - 16:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

select info om billed ud, og seneste comment, mysql

Hej,

drejer sig om mysql.

Det var egentlig simpelt nok troede jeg....

Tag billed info(filnavn, description, added, og andre ting) fra en table, og kæd det sammen med min comments table ( og tag seneste comment fra den )
P = Pictures
1 til mange relation, kædet sammen med pId
C = comment table

SELECT C.cId, P.description, P.file, C.comment, C.added, C.who FROM p AS P LEFT JOIN c AS C on C.pId = P.pId GROUP BY P.file

Følgende gør som den skal... problemet er at den ikke tager den seneste comment...

Problemer er at den tager den comment med laveste auto_increment id... men den skal tage den med det højeste.

det kan løses ved at køre følgende på tabelen.
ALTER TABLE `c` ORDER BY `cId` DESC

Men det virker så kun indtil at næste row bliver indsat i min comments table, så skal overstående ALTER command køres igen...

Så mit spm til eksperterne må være... hvordan løser jeg lige det her.....

// ouT
Avatar billede Syska Mester
09. marts 2006 - 20:37 #1
arghh, nedern.......

Lader det stå, kan jo ske der kommer en med en viden omkring hvordan det kan løses.... eller jeg måske selv ser lyset :-)

// ouT
Avatar billede Syska Mester
11. august 2006 - 00:24 #2
lukker ... ikke fundet en løsning