Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
07. marts 2006 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til programmering af "næste" link i PHP/MySQL..

Hejsa derude, jeg har en database der ser således her ud:

http://www.jixar.dk/priv.uploads/001_tables.JPG

Når det er sådan at jeg kigger på billede nr 1 i tabellen, så vil jeg gerne have mig et link, så jeg kan trykke "næste".. Problemet er at billedet skal holde sig inden for samme galleri, dvs at det ikke er billede nr 2 jeg vil se, men nr 4, hvor 'galleryID' er den samme..

Linket skal self kunne gå tilbage igen, så når jeg kigger på billed nr 4, så skal jeg kunne trykke mig tilbage til nr 1

Ved ikke om i forstår hvad jeg mener, men kig lidt på det billed der er med, det giver måske noget mere mening..

Skal der ofres flere point, så sig til.. :)

MVH J1x4r
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. marts 2006 - 14:40 #1
<?php

    $id = "DIT NUMMER";
    $range = 10; // Antal resultater pr. side
    $offset = isset($_GET['offset']) ? $_GET['offset'] : 0;
    $res = mysql_query("SELECT * FROM DATABASE WHERE galleryid = '$id' ORDER BY id DESC LIMIT $offset, $range") or die(mysql_error());
    while ($row = mysql_fetch_array($res)) {
    echo "blabla";
    }

    $offset = (isset($_GET['offset']) && is_numeric($_GET['offset'])) ? $_GET['offset'] : 0;

    $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM DATABASE"),0);
    if ($offset >= $range) {
    $forrige = $offset-$range;
    echo "<a href='?offset=$forrige'>Forrige</a> | ";
    }

    else {
    echo 'Forrige | ';
    }

    if ($antal > $offset+$range) {
    $naeste = $offset+$range;
    echo "<a href='?offset=$naeste'>Næste</a>";
    }

    else {
    echo 'Næste ';
    }

    ?>
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. marts 2006 - 14:41 #2
$range skal så ændres til 1 istedet for 10 :-)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
07. marts 2006 - 15:45 #3
Det virker.. Hold da op, nice script.. :) Du har fortjent points ;)