Avatar billede Jørgen Lund Nybegynder
07. marts 2006 - 13:50 Der er 2 kommentarer

SQL syntax Hjælp

Jeg har en firma tabel hvorpå der er joinet en tabel som indeholder adresser.
Adressetabellen har ownerid som er firmaid fra firmatabellen

De forskellige adressetyper post- og gadeadresse adskiller sig ved at de har en type 1 og 2, som er angivet i egen kolonne.

DVS at der er 2 records med adressen for hhv. post og gade adressen og 1 record for firmaet.

Hvordan laver jeg et view der viser 3 kolonner Firmanavn, postadresse, gadeadresse.?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
07. marts 2006 - 14:03 #1
Hvis du lige kommer med en kort skitse over hvordan dine tabeller ser ud, burde vi kunne hjælpe dig... Noget ala dette.

FirmaID|Navn    |
20      Test A/S
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 08:37 #2
Noget ala

select firmanavn, (select adresse from adresse where ownerid = firma.firmaid and type = 1) as postadresse, (select adresse from adresse where ownerid = firma.firmaid and type = 2) as gadeadresse from firma

Men du må lige tests syntaxt selv.