Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 13:57 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design

Min ven har lavet et design som han vil have vurderet. Han har ikke oprettet en bruger og et spørgsmål selv da han normalt ikke roder sig ud i sådan noget, så ville det jo bare blive til endnu en "ubrugt" bruger på eksperten. Så derfor sidder han her hos mig idag og for det vurderet :-)

Designet kan ses på min test side: www.adeee.frac.dk

alle kommentare er velkommne undtagen noget ala "Den er hvid og kedelig" - ja det ved jeg/vi - det er meningen at den skal være simpel.

Siden omhandler programmering, nemlig sproget c++. Budskabet med designet er "enkelt, simpelt, noget man husker, anderledes, friskt"
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 13:58 #1
PS, de 3 brune billeder ude til siden skal i virkeligheden være afiliates men siden designet ikke er færdigt er der jo ingen partnere endnu
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 14:03 #2
Pænt og enkelt design. Topbaren (Over banneret) kunne godt trænge til en farve da den ellers virker for anonym - Den forsvinder.

Der mangler et logo!

Jeg kunne godt tænke mig, at de karrygrønne (?) links fik en mere gul nuance; En farve der samspiller med den gule farve (Halmen) i banneret. Enten det eller en lysebrunlig nuance.
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 14:05 #3
Jeg kan godt lide banneret selv om, det ikke har meget med programmering at gøre ;-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 14:10 #4
Jo tak apo, hvilken farve mener du at topbaren kunne have ? - jeg forstår hvad du mener med anonym men hvilken farve passer ?

Og hvor skulle det logo så placeres ? - der er jo ikke plads nogen steder.

nu er det sådan at jeg har været på jagt efter en heximal farve der passer til halmen i lang tid. Kan simpelthen ikke finde den farve. Hvis nogle kunne hjælpe ville det være perfekt!

ja banneret har ikke meget med programmering at gøre men det skaber den der simple stil synes jeg. Er det ikk' rigtigt ? :)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 14:30 #5
Topbaren kan f.eks. have følgende: #DF8A3F. Toplinkene kan herefter holdes i: #FFFFFF hvilket passer fint sammen med resten af siden.

Forslag til link-farve (Generelle links og overskrifter): #DFAC3F

Logoet kan placeres over venstremenuen - i banneret. Evt kan banneret spejlvendes så logo og halmballen ikke er for tæt på hinanden.

Jo, jeg kan godt lide banneret. Det giver en god stemning på siden :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 14:46 #6
Har lige tilføjet alt hvad du har sagt - undtagen logoet selvfølgelig, det tager jo tid. :)

Men hvad synes du nu om designet? er det blevet bedre?
Min personline mening er ihvertfald at det er blevet mere proffesionelt på en eller anden måde.

Andre gode tilføjelser?
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:00 #7
Det hjalp helt sikkert med noget farve på topbaren. Ja, det ser mere prof. ud nu :-)

De sorte '|' mellem toplinkene vil passe bedre ind hvis de blev holdt i hvid.

Jeg er ikke helt glad for farven på linkene ude i venstremenuen. Farven på de små links skal være kraftigere/mørkere for ikke at se udviskede ud. Prøv at give de små links denne: #CD9323
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 15:09 #8
Done, hvad med nu?
- det bliver jo bare bedre og bedre!

Nu må vi alle spørge os selv: Kan det blive bedre? :)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:29 #9
Det kan altid blive bedre hvis du spørger mig. Det perfekte design findes ikke så man kan altid arbejde på at gøre det bedre ;-)

Men det ser pænt og harmonisk ud nu bortset fra at den 'karrygrønne' er flyttet ud i overskrifterne i venstremenuen. Den passer ikke ind i designet.

Måske ville det klæde venstremenuen med nogle andre tekst og linkfarver (Så den orange ikke bliver for gennemtrængende). Prøv f.eks.:

Overskrift: #868686

Små links/tekst: #8C8C8C
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 15:38 #10
Det er jeg enig med dig i, intet er perfekt - heller ikke designs!

Nu overrasker du mig, du er da fuld af idéer :)

Synes den grå farve du gav mig passer perfekt i venstre menuen, både på overskrifterne, men også på links/tekst.

Har du flere idéer?
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 15:42 #11
PS. kunne egentlig godt tænke mig at skifte de der 3 (indtil videre brune) partner billeder ud med noget andet - men hvad kan det være ?
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:48 #12
Hehe, jeg _er_ fuld af idéer :-D

Men lige nu synes jeg ikke, at jeg kan komme på mere før du/I har fået arbejdet videre med siden/siderne. Du kan altid smide den til endnu en vurdering når der er kommet mere indhold.

Jo, der mangler stadig et logo i banneret. Men det skal I jo have tid til at arbejde med :-)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:50 #13
De tre partnerbilleder kan midlertidig udskiftes med et enkelt billede f.eks. med teksten "Vil du være partner? - Se her" eller lignende.
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 15:56 #14
Nu er det sådan at siden faktisk er færdig, istedet for den der Lorem Ipsum tekst er der nogle nyheder. Ændre det dine meninger med hensyn til om der mangler noget? :)

- Ja! det med "Vil du være partner?" er en super fed idé...Det går jeg straks igang med!
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:05 #15
Siden er nok færdig for nu. Men i takt med at du/I får lagt tekst osv. på opstår der sikkert et behov for flere menuer, nogle rubrikker eller kasser mv.

Senere hen opstår der et behov for at fremhæve seneste artikler og forumindlæg - Hvilket du/I også skal have fundet ud af hvordan i laver.

Det er det jeg mener med mere indhold :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 16:14 #16
aaah ok, nu forstår jeg. Jamen så er der ikke mere. Jeg fik hvad jeg kom efter.

Læg venligst et svar. :)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:17 #17
Jeg lægger et svar :-)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:29 #18
Tak for points :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. marts 2006 - 16:30 #19
Og tak for hjælpen
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:38 #20
Velbekomme