Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 12:40 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installering af PHP-Fusion

Jeg er ved at installere et PHP-fusion site. Ejer er hoasted hos B-one.
Jeg har gjort som beskrevet i readme teksten og er nået hertil:
2. INSTALLATION
---------------------------
1 - Upload indholdet af folderen php til din server.
2 - CHMOD følgende filer og foldere til 777:
    - administration/db_backups/
    - images/
    - images/articles/
    - images/avatars/
    - images/news/
    - images/photoalbum/
    - forum/attachments/
    - config.php
3 - Indskriv adressen på din hjemmeside i en browser og udfør setup.php -
    dvs. skriv: http://<dit domænenavn>/setup.php.
4 - Gør opsætningen færdig ved at følge dialogen på skærmen.

Vores link er her: http://silaz.dk/setup.php
Vi udfylder men kommer ikke videre efter at have klikket på "næste". Kommer kun frem til en tom side med PHP-fusion logo i toppen.

Måske udfylder jeg felterne forkert eller måske er der noget andet som ikke fungerer? Jeg ved det ikke og håber derfor at kunne få hjælp her!
Jeg har kontaktet b-one hotline for at høre præcist hvad de kører med. De svarer dette:
The current version of PHP offered by us is 4.4.1 and PHP 5.1.1.
The version of MySQL is Client API version 4.0.24
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 13:09 #1
Kunne tyde på at du mangler at CHMOD filer eller skriver forkerte brugernavn eller password til databasen.
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 13:21 #2
Hej Leif

Jeg har CHMOD de filer som skulle!

Brugernavn og password: Her bruger jeg de samme informationer som når jeg går på med ftp..

Men nogen nævnte noget om at man skal skrive db-adressen der hvor der står localhoast... Er det noget du ved noget om?
Jeg kan kun finde en db-mappe som hedder db_backups...
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 13:28 #3
DB adressen kan være localhost, men kan også være mysql.domæne.dk men det står i det dokument med login oplysningerne.
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 13:30 #4
Du har fået DB oplysninger af din host.
Lav evt. en PHP fil der indeholder dette:
<?php phpinfo(); ?>
Upload og kør. Der står nogle af de oplysninger du skal bruge. Bla. DOCUMENT_ROOT
Host´en skulle gerne stå i din mail fra b-one.
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 13:33 #5
Sakset fra B-one:
"Hvordan ser PHP connection string ud til min MySQL database?
$db=mysql_connect("localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("brugernavn", $db);
......

Du skal skifte "brugernavn" og "password" ud med det der står i dit kodebrev."

Du SKAL altså bruge localhost hos B-one
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 13:37 #6
simona -> Du kan ikke finde Databasen når du er logget på med FTP.
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 13:39 #7
Hej igen..

Jeg har indtil nu udfyldt diveres felter således:

Database Hostname:  Localhoast (denne var udfyldt på forhånd) og her har jeg også prøvet at erstatte mysql.silaz.dk
Database Username:  her bruger jeg de almindelige login oplysninger
Database Password:  her bruger jeg de almindelige login oplysninger
Database Name:  Denne lader jeg stå blank. Skal jeg det?
Table Prefix: fusion_ (denne var også udfyldt på forhånd) Er der nogen bestemt måde den skal ufyldes på?

Jeg kan ikke komme videre herfra!
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 13:40 #8
DB name skal udfyldes står igen i det dokument der er afsendt fra B-One
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 13:41 #9
Du har fået oplysning om navnet på din db. Du skal skrive det.
Det kan evt. være det samme som brugernavn.
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 13:42 #10
Tror jeg hopper fra her. leif kan vist klare den selv. Ingen grund til dobbelt indlæg.  ;)
Held og lykke med det.
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 13:42 #11
Skulle gerne være det samme som Brugernavn
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 13:44 #12
Husk hvad jeg skrev tidligere, b-one bruger "localhost". Lad det være som det er.
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 13:45 #13
backside>>
Du skriver: "Lav evt. en PHP fil der indeholder dette:
<?php phpinfo(); ?>
Upload og kør. Der står nogle af de oplysninger du skal bruge. Bla. DOCUMENT_ROOT
Host´en skulle gerne stå i din mail fra b-one."
Det kan jeg ikke finde ud af.. desværre, jeg er ikke så stærk i dette.

og du skriver: ""Hvordan ser PHP connection string ud til min MySQL database?
$db=mysql_connect("localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("brugernavn", $db);"
Jeg forstår spørgsmålet men ikke svaret *GG*

Altså, jeg håber i er gode pædagoger og har en god tålmodighed! :)
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 13:47 #14
Okay tak begge to.

Jeg har prøvet med "localhost" og jeg kender brugernavnet! Så her kan der ikke være nogle problemer?
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 13:48 #15
De to ting skal du lige glemme da du får ingen oplysninger i den fil han ville lave, som du kan bruge til noget i den her situation.

Oplysninger skulle gerne være:
Database Hostname:  Localhoast
Database Username:  silaz_dk
Database Password:  (samme som FTP)
Database Name:  silaz_dk
Table Prefix: fusion_
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 13:51 #16
("localhost", "brugernavn", "password");

Ja, det var måske ikke smart at skrive det til dig.

Men altså, localhost skal der stå i HOST.
Og så dit user/pass som du har fået til databasen.
Det er ikke altid det samme som FTP login. Det skifter fra host til host. (har ikke selv prøvet b-one)
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 13:55 #17
YES YES YES!

Der skulle underscore (_) i stedet for punktum (.)

TUSIND TAK!

Smid et svar! :)
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 14:00 #18
At siden så er meget hvid her !
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 14:00 #19
Fuck.. prøv nu at tjekke den side hvor de skriver at nu skulle det hele være klart: http://silaz.dk/index.php
Den er blank! :(
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 14:00 #20
Bruger du nyeste version ?
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 14:01 #21
Vi fik lov til at gå videre fra det sted hvor vi ikke kunne komme videre.. slut-dialogen på skræmen var denne: Setup is complete, PHP-Fusion is now ready for use.
Click here to go to your PHP-Fusion powered site.
Note: you should delete setup.php from your server
and chmod your config.php back to 644 for security purposes.

Thank you for trying PHP-Fusion.
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 14:02 #22
Jeg har lige haft hentet: http://prdownloads.sourceforge.net/php-fusion/php-fusion-6.00.304.zip?download og lagt op på en adresse og den kører bare !
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 14:02 #23
nå nej, jeg skal jo opdatere nu!
Er det så i orden at den er hvid lige nu, altså før jeg har opdateret?
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 14:04 #24
Leif du får points ud fra at du har hjulpet med at løse selv spørgsmålet!
Måske opretter jeg en ny tråd med ny-komne problemer, og håber så du vil være med der også!? :)
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 14:10 #25
Hvis jeg ser den ! :D
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 14:11 #26
Men start med at hente den nyeste og sikre at ALLE filer er lagt op.
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2006 - 14:42 #27
Du kunne evt. smide et link her hvis du opretter flere spm om dette problem.  ;)
Avatar billede simona Nybegynder
05. marts 2006 - 18:33 #28
Hej Leif

Jeg slettede alt på min server og hentede en ny omgang PHP-fusion via det link du har sat ind her (valgte den fra Irland) og nu fungerer det bare PERFEKT!
Jeg har ikke brugt nogle af opgraderings mapperne, da jeg er usikker på hvilken en af dem som skal benyttes til den version vi sidder med nu. Der er mulighed for upgrade v4.01, v5.0, v5.01 eller/og v6.00.1xx.
Hvis du lige ved hvordan og hvorledes så hører jeg gerne fra dig! :)

Hej Backside
Også tak for din hjælp - selvom det ikke var den som "fiksede" problemet, men tak fordi du prøvede! :)
Jeg vil lægge et link herind hvis jeg får yderligere problemer!

:)
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 18:50 #29
Du skal kun bruge opgraderingsmapperne hvis du opgraderer fra en tidligere version !
Avatar billede kl0609 Nybegynder
18. december 2007 - 17:19 #30
jeg kan ikke få mit til at køre se selv har brug for hjælp www.123-spil.dk