Avatar billede hextoria Nybegynder
05. marts 2006 - 11:38 Der er 8 kommentarer

Onchange sletter session

Har start og slut input og en option. Jeg skriver start dato og slut dato ind i hvert input og vælger en option og trykker på min submit knap. Den gemmer dataen i session, og reloader siden. Hvis jeg så laver den submit ved onchange i min option menu, gemmer den ikke mit input. Kan man lave at når jeg vælger en ny option (onchange) hopper den ned på submit kanppen og trykker?
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. marts 2006 - 20:22 #1
Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt ... men hvis du spørger om du via javascript kan submitte en form på onchange af en selectbox, så er svaret klart ja.

<body>
  <form ...>
    <select onchange="this.form.submit();">
      <option ...>...</option>
    </select>
  </form>
</body>

Hvis du også gerne vil have en eller anden form for validering af form indholdet, kan du f.eks. bare indsætte det i onchange metoden.

Spørg mig, hvis mit svar er forkert(eller barberet for hårdt ned, så det er blevet uforståeligt)! :ø)

/o-zone
Avatar billede hextoria Nybegynder
05. marts 2006 - 21:18 #2
Ja det var desværre forkert. this form submit() virker fint nok, lige indtil jeg taster noget en et input, det glemmer den. Så derfor skal jeg have et script der hopper ned på submit knapper og trykker. Hvis man kan det. For submit knappen virker godt åbentbart på en anden måde, for den virker. Det vil sige den skal ikke submitte formen med kanppen.
Avatar billede o-zone Nybegynder
07. marts 2006 - 00:38 #3
Der bør ikke være nogen principiel forskel på at trykke på submit knappen, og på at submitte formen via javascript (undtaget hvis du evt. har en onclick parameter på din submitknap, eller andet snavs i den retning? :-/ )

Det er ikke fordi du ikke har angivet name parameter på dine input felter?

Kan du ikke prøve at beskrive lidt bedre, hvad det er du har, og hvad det er du gerne vil have skal ske? :-o
Evt. sende noget kode?
Avatar billede hextoria Nybegynder
07. marts 2006 - 20:19 #4
Ved ikke hvorfor det ikke virker men det gør det bare ikke, har lige prøvet med at lave en test på anden kode der virkede den fint, det må være min kode. Lukker Spørgsmål.
Avatar billede o-zone Nybegynder
07. marts 2006 - 20:52 #5
prøv at vise os din kode (måske kan vi finde fejlen :) )
Avatar billede hextoria Nybegynder
08. marts 2006 - 14:05 #6
Okay nu ved jeg hvor ozone, Det er fordi for at gemme mine start og slut datoer skal den tjekker om knappen med name='opdate' er registreret og det er den jo ikke da vi bare submitter, kan kan lave at onchange har et name='opdate'?
Avatar billede o-zone Nybegynder
08. marts 2006 - 17:03 #7
show me your code!

Jeg er ikke sikker på hvad det betyder at du checker om knappen update er registreret, og jeg ved ikke hvad du regner med at få ud af at navngive en eventhandler???
:-/

Når du skriver at du gemmer data i session, er det så en cookie du sætter, eller bruger du også noget serverside kode (PHP, Java eller lign.)?
Avatar billede hextoria Nybegynder
08. marts 2006 - 18:00 #8
Jeg vil helt undvære koden, da den er for stor.
Men det er PHP session. Og den gemmer kun min start og slut dato hvis, submit kommer fra knappen med name='Godkend'. Altså php tjekker if($_POST['godkend'] == true) så gemmer den start og slut i php session. Så når min onchange submitter skal den også sende koden godkend på en eller anden måde.
Ved godt det er lidt svært uden kode. Men håber det lykkes til sidst.