Avatar billede bachome Nybegynder
04. marts 2006 - 18:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JAR-filer i osx

Hejsa
Jeg har problemer når jeg forsøger at dobbelt-klikke på en JAR-fil i Tiger OS X 10.4.
Jeg får en dialogboks som siger:

"The jar file "filnavn.jar" couldn't be launched. Check the Console for possible error messages"

Jeg har hørt at man skal definere sit class-path-directory et sted i OS X, men jeg aner intet om det.

HJÆLP!!!
Avatar billede egonspock Seniormester
04. marts 2006 - 23:01 #1
Prøv at åbne Konsol i Hjælpeprogrammer og se hvad der står i console.log eller System.log. Det kan sikkert give et hint.
Avatar billede bachome Nybegynder
05. marts 2006 - 13:30 #2
I konsollen ved console.log siger den:

Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: dk/au/imv/chatlogvisualizer/main/Main (Unsupported major.minor version 49.0)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:539)
    at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:123)
    at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:251)
    at java.net.URLClassLoader.access$100(URLClassLoader.java:55)
    at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:194)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:187)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:289)
    at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:274)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:235)
    at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:302)

Hvordan rette jeg denne "fejl" ???
Avatar billede egonspock Seniormester
05. marts 2006 - 13:41 #3
Det kan måske skyldes at du ikke har den nyeste java installeret? Hvis jeg i Terminalen spørger efter java -version siger min:
java version "1.4.2_09"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.2_09-232)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.2-54, mixed mode)
Avatar billede bachome Nybegynder
05. marts 2006 - 13:45 #4
OK, min siger præcis det samme!!!
Hvad kunne det ellers skylde???
Avatar billede egonspock Seniormester
05. marts 2006 - 13:53 #5
hvis det er skrevet til java 1.5, hjælper det i hvert fald ikke noget, og så skal du i hvert fald have fat i java 1.5 her:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301073
(Er det et offentligt tilgængeligt program, eller er det en fra imv, der har skrevet det, så kunne du sikkert spørge ham/hende.)
Avatar billede bachome Nybegynder
05. marts 2006 - 14:15 #6
Jeg løste det selv (havde 1.5 installeret med Eclipse). Du får point alligevel ;)
Avatar billede egonspock Seniormester
05. marts 2006 - 15:03 #7
Takker for point, men kan du kort beskrive løsningen? Ved at sætte $JAVA_HOME eller sådan noget ?
Avatar billede bachome Nybegynder
05. marts 2006 - 20:39 #8
Hej
Jeg åbnede JAVA Preferences og under fanebladdet "General" ændrede jeg rækkefølgen på: Java Application Runtime Setting så J2SE version 5.0 kommer før version 1.4.2. Dermed bruger JAVA som standard version 5.0 (1.5) som indstillinger for JRE'en.

Programmet jeg forsøgte at eksekvere var skrevet i verison 5.0 (1.5). Håber at du kan bruge beskrivelsen til noget. ;)