Avatar billede donnib Nybegynder
04. marts 2006 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stored procedure retur værdi spørgsmål

Hej allesammen,
Jeg vil gerne lave en stored procedure som selecter noget i et tabel men i min tabel er der et felt der viser Status dvs. OK eller FAILED ved hver record. Når jeg selecter så får jeg lad os sige tre records tilbage. Ved to af dem står der FAILED og ved et af dem står der OK. Jeg kunne godt tænke mig at returnere FAILED fra proceduren når bare en af de returnerede records er failed. Hvordan kan dette opnås ?

donnib
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 13:17 #1
IF EXISTS(SELECT * FROM tabel WHERE hvordan du finde failed) BEGIN
RETURN 1

END

Alternativt lav en status parameter med OUTPUT og sæt teksten. Med Return kan du kun returnerer intergers,.
Avatar billede donnib Nybegynder
04. marts 2006 - 15:47 #2
Jeg er ikke helt med så har du mulighed for at give mig en anden eksempel ?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 06:17 #3
DISCLAIMER: Dette er ikke testet for syntax ;)

create procedure statusList(@status varchar(10) OUTPUT) as

IF EXISTS(Select * FROm table where kolonne = 'FAILED' and <dine andre betingelser>)
BEGIN
SELECT @status = 'FAILED'
RETURN
END

SELECT @status = 'OK'
Select * FROm table where <dine andre betingelser>

Pointen er at dyu først tester om der findes nogen rækker som har failed og så returnerer teksten failed i output variablen @status. Hvis der ikke er nogen failed så giver den recordset tilbage og @status indehodler OK.
Avatar billede donnib Nybegynder
05. marts 2006 - 18:16 #4
tak for dit svar. det førte mig til en løsning men jeg er ikke helt færdig endnu. jeg opretter en anden tråd med det andet problem jeg har. svarer du så får du pointene ?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2006 - 07:46 #5
svar