Avatar billede dinubamsen Nybegynder
03. marts 2006 - 23:37 Der er 10 kommentarer

Hjælp mig venligst med min dell !

Jeg har lige købt en dell computer brugt, men den er næsten så god som ny. Det er en 1400mhz , 256 ddr ram med et radeon kort i! Så ville jeg lige sætte en ny harddisk i istedet for den der sad deri, og så tilføje 256 ekstra ram. Men da jeg kobler den til lugter der brændt og jeg slukker den igen. Når jeg tænder den nu så starter den fint nok op, men den slukker næsten med det samme igen. Og efter 1 sek så starter den op igen. Jeg kan ikke få billede på monitoren, og har prøvet at sætte det hele i som det var i starten , men intet virker. Jeg har også prøvet at koble diverse ting fra som hdd , cdrom drev men den gør det samme ! Alle blæsere kører rundt. Vil blive meget meget glad hvis nogen kan sige hvad der er galt :(
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
03. marts 2006 - 23:38 #1
2400 mhz skulle der stå.
Avatar billede t3ch Nybegynder
04. marts 2006 - 00:27 #2
Har du prøvet at skifte PSU, ram, cpu og gfx?

Kunne godt lyde som det var PSU'en, men prøv at skifte alle dele.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 07:21 #3
Har du sikret dig at der ikke er en ledning der har sat sig så den forhindrer CPU-køleren i at køre det lyder næsten som om din CPU bliver for varm
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
04. marts 2006 - 09:32 #4
hvad er chancen for det er psu'en? for så snart jeg sætter et strømstik i røven på computeren så tænder den jo automatisk, men går også ud igen lige efter , og så starter op igen. Jeg hr tjekket det med ledningen helgec men der var ikke nogen blokering.
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
04. marts 2006 - 11:23 #5
400 point til den person som kan hjælpe.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. marts 2006 - 11:25 #6
Prøv nu en anden PSU :)
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
04. marts 2006 - 13:21 #7
det virkede ikke, har prøvet at skifte psu nu :(
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 19:11 #8
Har du prøvet min kommentar 04/03-2006 07:21:39 ??
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
05. marts 2006 - 09:17 #9
Ja har tjekket det, men det var der ikke ! Det kan næsten heller ikke passe at den kan nå at blive for varm på 2 sekunder?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 09:30 #10
Nej ikke på 2 sekunder, men på 10, men så må du jo bruge udelukkelsesmetoden, prøv at koble harddisken og drev fra (fjern det brede kabel fra controlleren i bundkortet) og prøv så at starte op