Avatar billede zeth Nybegynder
01. maj 2001 - 17:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Random array - kun 1 gang

Jeg har et array det f.eks. ser sådan her ud: \"1\",\"b\",\"a\",\"124\",\"fdsfds\",\"jfdls\" og så når den har valgt et sted (random) gemmes det i en session..

men så er det lige jeg vil høre.. hvordan skal jeg lave det hvis at jeg vil have at der ikke er noget der eksisterer 2 gange i session\'en..? altså hvis \"a\" er en del af session (som ser sådan her ud: a,blah,dsa - altså hver ting er adskildt af et komma), så må a IKKE komme med i random-tingen?

Altså kort og enkelt: der må IKKE forekomme det samme 2 gange..?
Avatar billede zeth Nybegynder
01. maj 2001 - 19:00 #1
er alle helt døde?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. maj 2001 - 20:32 #2
Du er da vist lidt utålmodig og så er du exceptionelt dårlig til at fortælle, hvad det egentligt er du vil. Præciser!
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
01. maj 2001 - 22:10 #3
Nå okay, tak for din positive instlling hva? Jeg mener ikke noget negativt med det, og folk pleger at svare inden for 2 min. :-). btw. hvis du ikke har et svar kan du så ikke lade være med at sige noget overhovedet?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. maj 2001 - 22:14 #4
Beklager, jeg synes bare godt, man lige kunne gøre lidt ud af at beskrive sit problem. Det var såmænd bare det - kan godt se, at den blev klemt lidt vel voldsomt ud mellem sidebenene... beklager...

Avatar billede zeth Nybegynder
01. maj 2001 - 22:20 #5
glemte lige at sige at jeg skrev fra mortens computer...

Okay fred på jorden 0:-)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. maj 2001 - 22:22 #6
Men, hvis jeg forstår dig ret - hvilket jeg ikke er helt sikker på - så kunne du måske bare gøre det, at du ganske simpelt fjernede det element, du har brugt, fra arrayet?

Dvs. du initialiseret det i Session_OnStart og hver gang du så skal vælge noget tilfældigt fra det, så fjerner du det pågældende element.
Avatar billede zeth Nybegynder
01. maj 2001 - 22:25 #7
Hm jo, det kunne jeg selvfølgelig godt.. Kan også være jeg bliver nød til hvis ikke jeg finder en anden løsning.. hvis det bliver det skal du nok få nogle point.. :)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. maj 2001 - 23:09 #8
Jamen, jeg takker da, og laver lige denne som et svar, så den er klar til det *S*
Avatar billede zeth Nybegynder
07. maj 2001 - 19:14 #9
undskyld ventetiden, du kommer lige til at vente lidt endnu ;-)
Avatar billede zeth Nybegynder
01. juni 2001 - 14:31 #10
hm har ikke fået prøvet det, men det skal nok passe.. du kan vel få pointene...