Avatar billede emiliasl Nybegynder
03. marts 2006 - 13:21 Der er 3 kommentarer

Adgangskode på subweb

Hej

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg har lavet et subweb til, det skal jeg gerne have et password på, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre. Jeg håber at der er nogle af jer der vil hjælpe.

Tak

brsk
Avatar billede chrisscan Juniormester
14. marts 2006 - 00:39 #1
Her er et svar jeg selv har fra Eksperten: en mere simpel metode følger i næste svar
Først og fremmest, skal din udbyder have Extension, og derefter skal du også have eget domæne.

Inde i frontpage går du i menuen \"vis\" og derefter \"navigation\"

Herinde opretter du nu en mappe f.eks. forum.
derefter højreklikker du på din nye mappe og klikker på \"konveter til websted\"
opret nu en fil HUSK index.html, som du lige sørger for ligger i din nye mappe.
Herefter udgiver du bare det hele, men her skal du nu huske at sætte flueben i \"medtag underordnede websteder\"
Når du har udgivet hele moleviten, lukker du lige frontpage for en sikkerheds skyld og åbner den igen og klikker på \"åbn\" derefter på \"netværkssteder\" herefter åbner du nu mappen du lavede i navigation og åbner så index.html.

når den er åbnet går du i menuen \"funktioner\" og derefter \"adgangs xxxx\" her kan du nu sætte alle de brugere og password du vil have.
Husk at klikke på gem/anvend ellers husker den det ikke.

Nå det er gjort så skulle dit nye subweb gerne være passwordbeskyttet...
Avatar billede chrisscan Juniormester
14. marts 2006 - 00:40 #2
En meget enkel ser sådan ud:

<form onsubmit="location.href=this.pw.value+'.htm';return false;">
Indtast password: <input type="password" name="pw">
<input type="submit" value="Log ind">
</form>

Hvis brugeren skriver "hemmelig", sendes han til hemmelig.htm
Avatar billede chrisscan Juniormester
14. marts 2006 - 00:42 #3
Endnu en løsning også fra eksperten:

Login siden:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
    <title>Log ind</title>
<script type="text/javascript">

function checkpw() {

if (document.getElementById('checkpw').name == "loaded") {
document.location.href=document.getElementById('checkpw').src;
} else {
alert('Forkert kode!');
}

</script>
</head>
<body>

Login
<p>
<iframe id="checkpw" name="notloaded" src="about:blank" frameborder="0" height="0" width="0"></iframe>

<form onsubmit="document.getElementById('checkpw').src=this.pw.value+'.htm';return false;">
Indtast password: <input type="password" name="pw">
<input type="submit" value="Log ind" onClick="window.setTimeout('checkpw()',1000)">
</form>

</body>
</html>

----

Brugersiden:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
    <title>Logget ind</title>
<script type="text/javascript">

if (window.top.location != window.self.location) {
parent.document.getElementById('checkpw').name = "loaded";
}

</script>
</head>
<body>

Logget ind!

</body>
</html>