Avatar billede fladstrand Nybegynder
03. marts 2006 - 11:07 Der er 1 kommentar

StreamReader og Encoding

Hejsa jeg har lavet en lille test
  Dim myFile As StreamReader = File.OpenText(txtFileName.Text)
  Do While Not myFile.EndOfStream
    temp = myFile.ReadLine
  Loop

Hvis jeg læser en linie ind der indeholder æøåÆØÅ forsvinder de fra indholdet af 'Temp'.
Hvad skal jeg gøre for at læse æøåÆØÅ ind fra en simpel tekst-fil ?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 12:26 #1
Det har nok at gøre med at den fil du læser ikke er i UTF-8 og default åbner .NET Framework filer som var de UTF-8 encoded. Du kan sikker anvende nedenstående:

StreamReader("filename", Encoding.GetEncoding("iso-8859-15")