Avatar billede testrup Nybegynder
03. marts 2006 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Sendmail-script virker ustabilt

Hey allesammen,

Jeg har lavet et ekstremt simpelt mailform-script, men det virker ikke korrekt. Det virkede før jeg satte mine 2 radio-buttons på, så mon ikke det er dér problemet er.

Here's the deal:

Jeg har 2 scripts. mailform.html som indeholder formularen, og sendmail.php som indeholder funktionerne til afsending af emailen samt udseenet/designet.

--------- START mailform.html ---------

<html>
<head>
<title>Formail</title>
<head>
<body>

<form action="sendmail.php" method="post" value="html" name="contactform" id="contactform">

  <div align="center">
    <table width="484" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000">
      <tr>
        <td width="480"><table width="480" border="0" cellpadding="0" cellspacing="2">
          <tr>
            <td width="135"><span class="skrifttype1">Fornavn </span></td>
            <td colspan="3"><input name="fornavn" type="text" class="skrifttype2" id="fornavn" style="width:310"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Efternavn</span></td>
            <td colspan="3"><input name="efternavn" type="text" class="skrifttype2" id="efternavn" style="width:310"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Firma/Institut</span></td>
            <td colspan="3"><input name="firma-institut" type="text" class="skrifttype2" id="firmainstitut" style="width:310"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Afdeling</span></td>
            <td colspan="3"><input name="afdeling" type="text" class="skrifttype2" id="afdeling" style="width:310"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Adresse</span></td>
            <td colspan="3"><input name="adresse" type="text" class="skrifttype2" id="adresse" style="width:310"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Postnummer</span></td>
            <td width="30"><input name="postnummer" type="text" class="skrifttype2" id="postnummer" style="width:43" maxlength="4"> </td>
            <td width="23" class="skrifttype1"><div align="center">By </div></td>
            <td width="218" class="skrifttype1"><input name="by" type="text" class="skrifttype2" id="by" style="width:234
          "></td>
          </tr>

          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Tlf.nr.</span></td>
            <td colspan="3"><input name="tlf" type="text" class="skrifttype2" id="tlf" style="width:73" maxlength="8"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Email</span></td>
            <td colspan="3"><input name="email" type="text" class="skrifttype2" id="email" style="width:310"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><span class="skrifttype1">Hjemmeside</span></td>
            <td colspan="3">
              <input name="hjemmeside" type="text" class="skrifttype2" id="hjemmeside" style="width:310" value="http://">            </td>
          </tr>
          <tr>
          <td><span class="skrifttype1">Type Medlemskab</span></td>
            <td colspan="3"><label> <span class="skrifttype2">
              <input name="medlemskab" type="radio" id="medlemskab" value="Personligt" checked>
              Personligt
              <input name="medlemskab" type="radio" id="medlemskab" value="Firma">
              Firma </span></label></td>
          </tr>

<input name="Submit" type="submit" value="Submit"><br>

</form>
</body>
</html>

--------- END mailform.html ---------
....Det andet script
--------- START sendmail.php ---------
<body>
<?mail ("Simon@Testrup.com", "EMNE", " $_POST[fornavn] $_POST[efternavn] sendte denne forspørgsel via DFFM's tilmeldings-skema:

Kommende medlems' informationer:
-----
Fornavn : $_POST[fornavn]
Efternavn : $_POST[efternavn]
Firma eller Institut : $_POST[firmainstitut]
Afdeling : $_POST[afdeling]
Adresse : $_POST[adresse]
Postnummer : $_POST[postnummer]
By : $_POST[by]
Telefon : $_POST[tlf]
Email : $_POST[email]
Hjemmeside : $_POST[hjemmeside]
Valgt medlemskab : $_POST[medlemskab]
-----

")
?>
Din mail er nu sendt!

</body>

--------- END sendmail.php ---------

Er der nogle af jer der kan se fejlen? Jeg er ved at være temlig blank efterhånden.

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

//Testrup
Avatar billede testrup Nybegynder
03. marts 2006 - 10:59 #1
Dooh! Dumme dumme mig - jeg glemte at skrive hvad fejlen består af:

Som sagt: Efter de 2 radio-buttons er blevet added, bliver emailen ikke sendt, men den når ned til at skrive "Din mail er nu sendt" alligevel.

Så altså - mailen bliver ganske enkelt ikke sendt.

TAK!

//Testrup
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
03. marts 2006 - 11:46 #2
du kunne må angive FROM i header-argumentet...

mail("til@mail","emne","tekst","From:din@mail");

ved ikke om det kan have indflydelse
Avatar billede testrup Nybegynder
03. marts 2006 - 12:15 #3
Tak for svaret.

Ja, det er rigtigt. Men på den anden side står der, når scriptet ellers virker, bare afsender = "Postmaster", så det er ikke dér fejlen er.