Avatar billede cacer_l Nybegynder
01. maj 2001 - 16:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Gæsteboge søges

Er der nogle som der har en gæstebog?
Eller ved hvor jeg kan downloade en i php??
Avatar billede cacer_l Nybegynder
01. maj 2001 - 16:37 #1
Ups... Mente Gæstebog
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. maj 2001 - 16:38 #2
<?
if($navn && $besked) {
$besked = ereg_replace(\"<\",\"&lt;\",$besked);
$besekd = ereg_replace(\">\",\"&gt;\",$besked);

$fil = \"gbog.txt\";
$tid = strftime(\"%d %B %Y\", getlastmod()+3600);
$str  = \"<tr><td colspan=\\\"2\\\"><hr size=\\\"1\\\"></td></tr>\\n<tr><td>Tid:</td><td>$tid</td></tr>\\n</tr>\\n<tr><td>Navn:</td><td>$navn</td></tr>\\n<tr><td>Email:</td><td><a href=\\\"mailto:$email\\\">$email</a></td></tr>\\n<tr><td>Icq:</td><td><a href=\\\"http://wwp.icq.com/scripts/search.dll?to=$icq\\\">$icq</td></tr>\\n<tr><td>Hjemmeside:</td><td><a href=\\\"$hjemmeside\\\">$hjemmeside</a></td></tr>\\n<tr><td colspan=\\\"2\\\"><br>$besked</td></tr>\\n\";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode(\"\", $filArray);
$result = \"$str$result\";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

//header(\"location: gbog.php\");
}
?>
Avatar billede brianmp Nybegynder
01. maj 2001 - 16:38 #3
Du kan downloade php på www.php.org

B_M_P
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. maj 2001 - 16:39 #4
du skal lave en fil der hedder gbog.txt og chmodde den til 777
Avatar billede brianmp Nybegynder
01. maj 2001 - 16:40 #5
ups. glem det.
Avatar billede killifish Nybegynder
01. maj 2001 - 16:40 #6
b_m_p mener www.php.net
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. maj 2001 - 16:40 #7
og den kode skal du bare smide ind i en fil og kalde den gbog.php
Avatar billede brianmp Nybegynder
01. maj 2001 - 16:41 #8
det var også www.php.net jeg mente. Men det kan jo være ligemaget. :)

B_M_P
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. maj 2001 - 16:41 #9
nej, han gør ej, for han mener at det er selve php, og ikke en gbog, han sidder nemlig lige ved siden af mig! :)
Avatar billede brianmp Nybegynder
01. maj 2001 - 16:42 #10
aaarrrrgggh ligemaget. Er det et ord.? Jeg staver som en død lort i dag.

B_M_P
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. maj 2001 - 16:43 #11
kald filen gbog.php og lig koden nedenunder ind i.
og du skal have en fil der hedder gbog.txt hvor den skal gemme beskederne i. (huske at chmode tekstfilen når du uploader den)

<?
if($navn && $besked) {
$besked = ereg_replace(\"<\",\"&lt;\",$besked);
$besekd = ereg_replace(\">\",\"&gt;\",$besked);

$fil = \"gbog.txt\";
$tid = strftime(\"%d %B %Y\", getlastmod()+3600);
$str  = \"<tr><td colspan=\\\"2\\\"><hr size=\\\"1\\\"></td></tr>\\n<tr><td>Tid:</td><td>$tid</td></tr>\\n</tr>\\n<tr><td>Navn:</td><td>$navn</td></tr>\\n<tr><td>Email:</td><td><a href=\\\"mailto:$email\\\">$email</a></td></tr>\\n<tr><td>Icq:</td><td><a href=\\\"http://wwp.icq.com/scripts/search.dll?to=$icq\\\">$icq</td></tr>\\n<tr><td>Hjemmeside:</td><td><a href=\\\"$hjemmeside\\\">$hjemmeside</a></td></tr>\\n<tr><td colspan=\\\"2\\\"><br>$besked</td></tr>\\n\";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode(\"\", $filArray);
$result = \"$str$result\";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header(\"location: gbog.php\");
}
?>
<html>
<head>
<title>Gæstebog</title>
</head>

<font face=\"verdana\">

<form action=\"gbog.php\" method=\"post\">

<table border=\"0\" align=\"center\">
<tr><td>Navn:</td><td><input type=\"text\" name=\"navn\"></td></tr>
<tr><td>Email:</td><td><input type=\"text\" name=\"email\"></td></tr>
<tr><td>Icq:</td><td><input type=\"text\" name=\"icq\"></td></tr>
<tr><td>Hjemmeside:</td><td><input type=\"text\" name=\"hjemmeside\" value=\"http://\"></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\"><textarea name=\"besked\" cols=\"30\" rows=\"8\"></textarea></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\"><input type=\"submit\" name=\"skriv\" value=\"Skriv\"></td></tr>
</table>

</form>

<table border=\"0\" align=\"center\">
<?
readfile(\"gbog.txt\");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. maj 2001 - 16:44 #12
pis, jeh havde sgu glemt halvdelen!
Avatar billede bbs Nybegynder
01. maj 2001 - 16:44 #13
Webmaster_dk-> Hvor har du fået det script fra? =)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. maj 2001 - 16:45 #14
han har fået det fra fra www.the-gnu.dk
Avatar billede bbs Nybegynder
01. maj 2001 - 16:48 #15
Jeg har givet scriptet til ham i et andet spm. =)
Avatar billede kld Nybegynder
01. maj 2001 - 19:59 #16
du kan prøve på www.phpuniverset.dk eller oprette dig som bruger på whitehat i dit upload og gå ind under kontrolpanel der kan du indstallere det, og nakke koden der fra.
Avatar billede cacer_l Nybegynder
08. maj 2001 - 17:41 #18
Jeg kan ikke bruge nogle af dem.. Finder bare en i asp så !
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. maj 2001 - 17:43 #19
hvad skal du kunne da?