Avatar billede gargazol Nybegynder
02. marts 2006 - 14:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Få info ud til hjemmeside.

Jeg er igang med at lave et program der "poster" noget fra en fil vær gang der bliver skrevet noget nyt i den.

Med iexplorer ville det f.eks være noget med "www.minside.dk/main.php?navn=knud" men hvordan får jeg "kørt" den når jeg er i programmet?

Andre måde at få info'en ind på hjemmesiden er self velkommen.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2006 - 14:45 #1
Du laver en HttpWebRequest ...

(GET eller POST, GET er nemmest)
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. marts 2006 - 14:46 #2
Du kan bruge en database.
Avatar billede ali.k Nybegynder
02. marts 2006 - 14:47 #3
Jeg misforstod vist.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2006 - 14:48 #4
inspiration:

        HttpWebRequest wr = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("www.minside.dk/main.php?navn=knud");
        wr.UserAgent = "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)";
        StreamReader sr = new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream());
        String respons = sr.ReadToEnd();
Avatar billede gargazol Nybegynder
02. marts 2006 - 14:59 #5
Hmm, ser interesand ud det der arne, men gør UserAgent lige?

Jeg tror ikke jeg skal bruge noget response fra siden, så kan man undgå at modtage det for at spare evt tid?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2006 - 15:08 #6
den er normalt ikke noedvendig

den var noedvendig der hvor jeg kopiered ekoden fra fordi det dumme script
testede paa browser og jeg var noedt til at bilde siden ind at det var en
Internet Explorer
Avatar billede gargazol Nybegynder
02. marts 2006 - 16:47 #7
Det var lige hvad jeg skulle bruge, og jeg takker mange gange.

Smid et svar og du skal få dine points
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2006 - 16:56 #8
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 22:52 #9
så mangler du bare at acceptere svaret
Avatar billede gargazol Nybegynder
22. april 2006 - 23:34 #10
Den må have bugget, for det blev accepteret
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 23:35 #11
nu er den ihvertfald