Avatar billede yumatci Nybegynder
02. marts 2006 - 06:30 Der er 2 kommentarer

Pic microcontroller?

Hej
jeg har lavet mig følgende programmer til at programmere pic16f84 med: http://pic.thorsnet.dk/programmer.htm

Og jeg har downloadet IC-Prog 1.05D til at brænde med.
Jeg har lavet følgende kode som så skulle få en diode til at blinke:

;Set constants for the registers
STATUS equ 03h
TRISA equ 85h
PORTA equ 05h
COUNT1 equ 08h
COUNT2 equ 09h

;Set all ports to output
  bsf STATUS,5
  movlw 00h
  movwf TRISA
  bcf STATUS,5

;Set Ra1 to 1 (Turn the LED on)
Start  movlw 02h
  movwf PORTA

;Loop for the delay time
Loop1  decfsz COUNT1,1
  goto Loop1
  decfsz COUNT2,1
  goto Loop1

;Set Ra1 to 0 (Turn the LED Off)
  movlw 00h
  movwf PORTA

;Loop for the time before turning the LED on
Loop2  decfsz COUNT1,1
  goto Loop2
  decfsz COUNT2,1
  goto Loop2

;Start from the beginning again
  goto Start

end

Men når jeg henter min kode ind i IC-Prog og trykker "Program All" så går den igang med at skrive og når den så når til "verifing data" så kommer der en fejlmeddelse hvor der står: "Verify failed at address 0000h !" Nogle der ved hvad der er galt? det ligner det er en fejl i koden men hvad?

Hilsen Tobias
Avatar billede t-bee Novice
02. marts 2006 - 21:45 #1
En fejl i koden gør vel ikke at MCu'en ikke kan programmeres. Har du prøvet om den fungerer, for det kan jo være du har code protection på, og så kan brænderen ikke læse koden, og derfor ikke verificere, men den vil stadig virke!
Avatar billede wolfborn Nybegynder
03. marts 2006 - 19:17 #2
jeg har dårlig erfaring med hjemmelavede brændere, hvis jeg var dig ville jeg anskaffe mig en anden brænder.
Problemet er umiddelbart at com porten ikke kan levere den nødvendige strøm for at kunne programmere kredsen.

Prøv eventuelt at se på Eekit.dk
http://www.eekit.dk/product.asp?product=420&sub=500&page=1