Avatar billede es-web.dk Nybegynder
02. marts 2006 - 02:11 Der er 3 kommentarer

Er det muligt ?

Hvordan kan jeg lave dette (http://es-web.dk/news-layout.html) layout i css uden brug af tabeller ?

Jeg har en del erfaring med css til at style tekst men ikke til at lave layout til sider med men vil gerne lære noget mere om det. Men det ville være fed hvis der er nogen der kan lave nogle eksempler på det med udgangspunkt i det layout jeg har lavet der eller henvise til nogle sider viser og forklare hvordan man kan lave sådan noget gerne med mange detaljer.
Avatar billede domaz.dk Novice
02. marts 2006 - 13:28 #1
et lille hurtigt eksempel.... godt nok uden det der mouseovereffekt som du bruger javascript til...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>

<style type="text/css">
a:hover {
    background: #666666;
}
#body_width {
    width: 500px;
}
#id01 {
    border-bottom: 1px dashed black;
}
#id02 {
    float: right;
    width: 100px;
    text-align: right;
}
</style>
</head>

<body><div id="body_width">

<div id="id01">
    <div id="id02">02-03-2006</div>
    Dette er en nyhed
</div>
<div id="id01">
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Praesent neque arcu, hendrerit non, lacinia sit amet, congue quis, nunc. Cras dui orci, tristique vel, tincidunt vel, rhoncus in, felis. Nam vestibulum aliquam risus. Vestibulum dui dolor, aliquet at, tincidunt quis, adipiscing sodales, tortor. Proin lorem. Curabitur ut tortor non magna hendrerit iaculis. Fusce consectetuer neque et nunc. Morbi ut risus sit amet eros commodo posuere. Duis massa libero, lacinia at, euismod vel, dictum facilisis, sapien. Morbi mauris enim, dapibus vel, consectetuer ac, pharetra in, odio. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Maecenas tempus mi nonummy nunc. Ut quis leo quis pede pellentesque convallis. Pellentesque bibendum est sit amet libero. Maecenas sapien nisi, mattis vitae, rutrum ullamcorper, molestie et, sapien. Phasellus magna. Nunc iaculis, pede ac cursus congue, lectus nibh ornare ligula, at laoreet
</div>
<div id="id01">Seneste nyheder</div>
<div id="id01">
    <div id="id02">02-03-2006</div>
    Dette er en nyhed
</div>
<div id="id01">
    <div id="id02">28-02-2006</div>
    En Anden nyhed
</div>
<div id="id01">
    <div id="id02">25-02-2006</div>
    En nyhed
</div>

</div></body>
</html>
Avatar billede domaz.dk Novice
02. marts 2006 - 13:31 #2
a:hover {
    background: #666666;
}

det skal du bare lige se bort fra... hehe... glemte at slette det...
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
02. marts 2006 - 13:46 #3
Ja, det er så lige det med mouseoveren som er vigtigt, for jeg vil nemlig ikke have at baggrunden ændres på borderen når man køre musen over. I firefox laver den nemlig det med at ændre baggrunden på borderen også men ikke i IE