Avatar billede staach Nybegynder
01. marts 2006 - 21:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Brugen af fopen til udlæsning af html.

Jeg er lidt i vildrede ang. brugen af "fopen". Jeg har brug for at hente hele indholdet af et html dokument ud, dvs. både koden og "indholdet". Jeg har forsøgt mig både med fopen og file_get_contents, begge med same resultat: jeg får kun "indholdet" af siden og dermed ikke selve html-koden. Jeg har tjekket på serveren at "allow_url_fopen" står til "on".
Såvidt jeg kan se rundt omkring burde dette virke:

$fil = fopen("foo.html", "r");
while (!feof($fil))
{
$streng = fgets($fil, 4096);
echo $streng;
}
fclose($fil);
Håber nogen kan give mig svaret på hvorfor det IKKE virker.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. marts 2006 - 21:52 #1
Du echo'er strengen, så html koden bliver oversat af browseren. Hvis du vil læse html koden, så skal du replace < med &lt; & > med &gt;

$streng = file_get_contents("foo.html");
$streng = str_replace(array('<', '>'), array('&lt;', '&gt;'), $streng);
echo $streng;
Avatar billede coderdk Praktikant
01. marts 2006 - 22:42 #2
Lidt lettere med:

echo htmlentities( file_get_contents( 'foo.html' ) );
Avatar billede coderdk Praktikant
01. marts 2006 - 22:42 #3
Evt: echo nl2br( htmlentities( file_get_contents( 'foo.html' ) ) );
Avatar billede staach Nybegynder
24. april 2006 - 11:56 #4
Ok..det har lige taget mig lidt at vende tilbage..men  mange tak for hjælpen..Kan en af jer ikke svare, så jeg kan få afgivet pointene? Begge har hjulpet, så det må være "først til mølle" :-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. april 2006 - 13:07 #5
Vi kan da dele dem :)
Avatar billede coderdk Praktikant
24. april 2006 - 16:57 #6
heheh :)