Avatar billede skivholme Nybegynder
01. marts 2006 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Der er nogen der opretter nogle brugere med noget kode i

Hej eksperter.
Jeg har det problem at på min hjemmeside(jegveddetskuikke.dk) er der nogen (fra forskeldige ip'er, måske en med dynamisk) der opretter brugere hvor indholdet ser således ud:

pro
Content-Type: multipart/alternative; boundary=07b2184e964f32450eb022546151ed87
MIME-Version: 1.0
Subject: with th
bcc: WintOlympLovr99@aol.com

This is a multi-part message in MIME format.

--07b2184e964f32450eb022546151ed87
Content-Type: text/plain

er det noget der kan gører nogen skade eller andet?
og nogen ideer til at forhindere det?
har prøvet at lave maxlength i brugernavn mail osv.
Avatar billede nielle Nybegynder
01. marts 2006 - 18:45 #1
Det er såmæn nogen som forsøger at spamme andre via din gæstebog.

Håbet er at du mailer det, der submittes til din gæstebog (eller hvad det nu er), til dig selv. Hvis du gør dette, så vil den ovenstående kode resultere i at du *samtidigt* få sendt en spammail til WintOlympLovr99@aol.com.
Avatar billede skivholme Nybegynder
01. marts 2006 - 18:49 #2
Okay mange tak det må jeg hellere sætte en stopper for
Avatar billede nielle Nybegynder
01. marts 2006 - 18:52 #3
Ja, ikke sandt :^)

Løsningen er at validere teksten før at du putter den i database eller hvad du gør. Det bør man iøvrigt altid gøre - man bør aldrig stole på at folk opføre sig flinkt og velopdragent!

I dette tilfælde kan du f.eks. tjekke på om det der postes indeholder tekststumpen "Content-Type" - hvis den gør, bør du simpelthen smide den væk med det same.
Avatar billede skivholme Nybegynder
01. marts 2006 - 18:53 #4
Okay mange tak!

kan du lige give mig et hint til hvordan jeg giver dig point og lukker spørgsmålet?
Avatar billede nielle Nybegynder
01. marts 2006 - 18:54 #5
Gerne, men så må du lige fortælle mig hvilket script-/programmerinsgsprog du bruger. :^)
Avatar billede skivholme Nybegynder
01. marts 2006 - 18:55 #6
php :)
Avatar billede nielle Nybegynder
01. marts 2006 - 19:03 #7
PHP har funktionen stripos() som kan tjekke om en given tekst indeholder en anden tekst:

http://dk2.php.net/manual/da/function.stripos.php

I dette tilfælde kan du bruge den til at tjekke om det der kommer fra dit tekst-felt indeholder den "forbudte" streng;

$besked = $_POST["besked"];
if (stripos($besked, "Content-Type") !== false)
{
    // Tekststumpen "Content-Type" er med i det der blev postet.
    // Smid det altsammen væk!
}
else
{
    // $besked har bestået det første trin i en valifdering.
    // Fortsæt bare :^)
}
Avatar billede skivholme Nybegynder
01. marts 2006 - 19:04 #8
Jeg takker rigtig mange gange!
Avatar billede nielle Nybegynder
01. marts 2006 - 19:04 #9
Svar :^)