Avatar billede renekoemler Nybegynder
01. marts 2006 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formulartekst-felt - værdi

Hej listen,

Jeg sidder i øjeblikket med et spørgs problem.

Jeg har oprettet en formular, der skal benyttes til at kunne ændre tekster i en database (access). Jeg henter værdierne til tekstfelterne i min database vha følgende:

<% Response.Write "<td><input type='text' name='efternavn' size='50' value="  & rs("efternavn") & "></td>" %>

Det viser sig at hvis værdien i database feltet fx. er "Hjort Lorentzen" (og den værdi vises når jeg bare kalder feltet i en almindelig .asp visning ) står der kun "Hjort" som værdi i tekstboksen. Altså den tager kun til det første mellemrum og alt der efter udelades. Dette er specielt irreterende fordi den originale database er designet med et adresseformat der sige "vejnavn vejnummer"

Kan nogen hjælpe?

Bedste hilsner
René
Avatar billede softspot Forsker
01. marts 2006 - 15:07 #1
<% Response.Write "<td><input type='text' name='efternavn' size='50' value='"  & rs("efternavn") & "'></td>" %>

altså apostroffer omkring value
Avatar billede softspot Forsker
01. marts 2006 - 15:09 #2
Det er i øvrigt altid en god idé at sætte anførselstegn eller apostroffer omkring attributværdier, da det er mere kompatibelt med XHTML (som du nok skal konvertere til i fremtiden :)), og så undgår du denne slags fejl i fremtiden :)
Avatar billede renekoemler Nybegynder
01. marts 2006 - 15:32 #3
virker - smid venligst svar for point - tusind tak

/rene
Avatar billede softspot Forsker
01. marts 2006 - 15:35 #4
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
01. marts 2006 - 16:08 #5
Tak for point :)