Avatar billede soundwave Nybegynder
01. marts 2006 - 14:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Stop spam af kontaktside

Jeg har en kontaktside på min hjemmeside, hvor brugere kan sende en forespørgsel til mig, hvilket fungerer fint.
Dog har jeg de sidste dage oplevet at jeg er blevet spammet via kontaktformen (formmail).

Er der noget jeg kan gøre for at undgå at blive spammet?
Avatar billede avminarm Juniormester
01. marts 2006 - 14:52 #1
Jeg går ud fra at din mail adresse ikke er muiddelbart tilgængelig i mailformen?

evt. kan du skrive at du logger ip adresser på dem der benytter kontaktformen, så kan du så vælge om du vil gøre det eller ej.
Avatar billede leif Seniormester
01. marts 2006 - 15:02 #2
Jeg ville lave en kombi med en Cookie og IP, hvis samme IP har sendt fx. 10 gange inden for 1 time bliver IPen blokket de næste 12 timer og er der sat en cookie kan der først sendes efter 5 min.
Avatar billede soundwave Nybegynder
01. marts 2006 - 16:42 #3
min email er er skjult i formen.

->leif
hvordan gøres det i praksis? Jeg er ikke så erfaren i php.
Avatar billede coderdk Praktikant
01. marts 2006 - 19:10 #4
Avatar billede soundwave Nybegynder
02. marts 2006 - 08:09 #5
Spam-mailsne ser sådan ud (dog varierer teksten lidt):

Navn: had7588@toolate.dk
Tlf: had7588@toolate.dk
Email: with
Content-Type: multipart/alternative;
boundary=a4c1b7c042682364ca8d8ac2ed1b1ce9
MIME-Version: 1.0
Subject: tombe ephemere t, comme ferait
bcc: terryford52@aol.com

This is a multi-part message in MIME format.

--a4c1b7c042682364ca8d8ac2ed1b1ce9
Content-Type: text/plain; charset=\"us-ascii\"
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 7bit

scenery, under the greatest possible advantages of light and shade, from the
circumstance of a bright moon, and a quantity of massy clouds drifting along
the atmosphere
--a4c1b7c042682364ca8d8ac2ed1b1ce9--

.

Arrangement: had7588@toolate.dk
Placering: had7588@toolate.dk
Dato: had7588@toolate.dk
Fritekst: had7588@toolate.dk

Navn, tlf, email, arrangement, placering. dato og fritekst er noget jeg via formen har fået den til at skrive (altså indput-felternes navne)
Avatar billede soundwave Nybegynder
03. marts 2006 - 15:53 #6
->coderdk
Jeg tror ikke at det vil løse problemet, da mailsne er forskellige (men dog opbygget på samme måde - se ovenfor).
Avatar billede coderdk Praktikant
03. marts 2006 - 15:55 #7
CAPTCHA stopper da i hvert tilfælde automatisk afsendelse. Er du sikker på at det er afsendt fra formularen, og at der ikke bare er nogen der har høstet mailadressen fra HTML-sourcen og brugt den sådan?
Avatar billede soundwave Nybegynder
03. marts 2006 - 16:18 #8
Nej for alle mailadresser ligger i et php-script
Avatar billede soundwave Nybegynder
05. marts 2006 - 22:14 #9
Jeg har hørt noget om "header injection", kan spam-mailen være af sådan en art?
Avatar billede soundwave Nybegynder
14. september 2006 - 13:52 #10
lukker...