Avatar billede mr.handstand Novice
01. marts 2006 - 09:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

makro til accept bestemte track changes vedr. formattering W-2003

Hej,

Jeg ønsker hjælp til en makro, der kan løbe et word 2003 dok igennem og for hver rettelsesmarkering/revision som indeholder præfix "formatted" i engelsk version skal automatisk accepteres. Kan man det?

Når jeg åbner samme dok i word 2003 dansk version drejer det sig om rettelsesmarkeringer med beskrivelsen "Formateret:"

Det må være en form for type-rettelsesmarkering, men jeg kan ikke selv gennemskue hvordan.

Jeg kan se, at revisions er en collection af revision som har en type property (wdrevisiontype) men jeg kan ikke se værdien af "formatted" / "formateret" - og i bund og grund ved jeg ikke engang om det er en "type" jeg skal lede efter for dette?

"FormatDescription Property" regner jeg med kan bruges, men kan ikke gennemskue det - og jeg får en fejl ved følgende kode:

Sub FmtChanges()
    Dim revFmtRev As Revision

    For Each revFmtRev In ActiveDocument.Revisions
        If revFmtRev.FormatDescription <> "" Then
            Debug.print i & " Format changes made : " & revFmtRev.FormatDescription
            revFmtRev.accept
        End If
    Next
End Sub

Sub'en er taget fra Word hjælp og tilrettet en smule.

Jeg er ved at være godt irriteret over at Word 2003 sætter alle de mange formatterings-rettelser, da det gør gennemlæsning af ændringer meget uoverskueligt.

Håber på værdifuld hjælp :o)

Mvh
Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2006 - 12:46 #1
Hvor optræder den fejl, som du nævner? og er det i uk/dk-udgaven?

Har prøvet følgende kode, der fungerer (2003/DK): - ændringerne af formatteringen accepteres og vises i "Immediate Window" (ctrl+g)

Sub FmtChanges()
    Dim revFmtRev As Revision

    With ActiveDocument
        .TrackRevisions = True
        .ShowRevisions = True
    End With

    For Each revFmtRev In ActiveDocument.Revisions
        If revFmtRev.FormatDescription <> "" Then
            Debug.Print i & " Format changes made : " & revFmtRev.FormatDescription
            revFmtRev.Accept
        End If
    Next
End Sub

mvh
Supertekst
Avatar billede mr.handstand Novice
17. august 2006 - 12:31 #2
jeg lukker spørgsmålet - valgte den manuelle metode til at acceptere format-track-changes.