Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
01. marts 2006 - 01:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logon Script problem

Jeg har følgende grupper:

director
directors
sales
serviceND
finance

Der er mange brugere og hver bruger kan være medlem af flere grupper. Jeg skal teste på om f.eks. bruger [test[ er medlem af finance og directors for så skal der mappes nogel bestemte shares osv. Kan kun finde et eksempel derkan teste for en gruppe. Nogle der kan hjælpe
Avatar billede leif Seniormester
01. marts 2006 - 08:51 #1
Hvor mange spørgsmål skal du have kørende om samme problem ?
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
01. marts 2006 - 09:12 #2
Det er ikke samme problem har lavet scriptet men det mapepr ikke de drev der er baseret på gruppe.

'-----------------------------:<------------------------------
'login script
' version 2  Dilling  Feb 2006

Const DIRECTOR_GROUP    = "cn=director"            'lowercase here
Const DIRECTORS_GROUP    = "cn=directors"
Const FINANCE_GROUP        = "cn=finans"
Const SERVICE_GROUP = "cn=servicend"
Const SALES_GROUP = "cn=sales"
Const ALLUSERS_GROUP = "cn=all"
Const DOMAIN_GROUP = "cn=domain Users"

Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network")

Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")

Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & ADSysInfo.UserName)

strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf))      'lowercase to match the definitions above

'almene mappings

  wshNetwork.MapNetworkDrive "q:","\\serv2\profiles\" & wshNetwork.UserName

if strGroups="" then wscript.quit      'ingen gruppe saa afslut

'gruppe mappings

  If (InStr(strGroup, ALLUSERS_GROUP)) Then
        wshNetwork.MapNetworkDrive "x:", "\\serv2\Faelles"
  End If

  If (InStr(strGroup, DIRECTOR_GROUP)) Then
        wshNetwork.MapNetworkDrive "v:",  "\\serv2\Directors"
        wshNetwork.MapNetworkDrive "y:", "\\serv2\Director_Private"
  End If

  If (InStr(strGroup, FINANCE_GROUP)) Then
        wshNetwork.MapNetworkDrive "y:",  "\\serv2\Finance_Private"
  End If

  If (InStr(strGroup, SALES_GROUP)) Then
        wshNetwork.MapNetworkDrive "y:",  "\\serv2\Sales_Private"
  End If

  If (InStr(strGroup, SERVICE_GROUP)) Then
        wshNetwork.MapNetworkDrive "y:",  "\\serv2\service_Private"
  End If

  If (InStr(strGroup, DIRECTORS_GROUP)) Then
        wshNetwork.MapNetworkDrive "r:",  "\\serv2\Directors"
  End If

'end logon script
'-----------------------------:<------------------------------
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
01. marts 2006 - 12:34 #3
Fandt fejlen selv
Avatar billede leif Seniormester
01. marts 2006 - 13:45 #4
Hvad var fejlen ?