Avatar billede davidfossil Nybegynder
28. februar 2006 - 23:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mailingliste med m. brug af database

Jeg har brug for et mailhotel (gerne tilknyttet et webhotel) som giver mulighed for at oprette mailinglister, der fungerer ligesom dem man ser hos fx Groupcare. Man skal altså kunne sende en mail ud til arbejdsgruppe@mitdomain.dk som automatisk bliver routet videre til en række andre adresser, som hentes fra en tabel i en database. På web10 (som vist nok bruger ezmlm) har man alle disse muligheder i mailadministrationen, men det virker desværre ikke :(

Nogen der kender en nogenlunde billig host der kan klare det her? Et system der ikke direkte understøtter databaser er også i orden, hvis det i stedet kan hive adresserne fra fx et hemmeligt XML-feed som jeg sætter op i min web app...
Avatar billede whee Nybegynder
28. februar 2006 - 23:56 #1
Prøv at tjekke mail hotellet hos www.elitehost.dk
Avatar billede davidfossil Nybegynder
01. marts 2006 - 00:21 #2
Hvor finder du info om det jeg søger, på deres (eller jeres?) hjemmeside?
Avatar billede whee Nybegynder
01. marts 2006 - 00:24 #3
Prøv at spørge, men jeg ved at der er mailinglister osv.
Avatar billede leif Seniormester
01. marts 2006 - 08:53 #4
Prøv at kontakt www.web2u.dk det står ikke på deres side, men smid dem en mail og se om du ikke skulle få et positivt svar.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
01. marts 2006 - 09:24 #5
whee > for at være fuldstændig ærlig, giver jeg lige omtrendt intet for dit svar...

At dømme ud fra din historik svarer du udelukkende på spørgsmål hvor du skriver at elitehost er det bedste i verdenen: http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_part=whee&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Det kan godt være at elitehost er super, men jeg må tilstå at jeg klart foretrækker en lidt større samarbejdspartner på web/mail-området. Elitehost er (din?) enkeltmandsvirksomhed: http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=27331416
Avatar billede leif Seniormester
01. marts 2006 - 09:47 #6
Du startede jo med at skrive det skulle være billigt ! Du får hvad du betaler for.

www.abusiness.dk kan jeg ikke huske om har fået det.
www.mondo.dk aner jeg intet om
www.acomma.dk

Så vidt jeg ved er der flere udbydere som har lukket af for det.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
01. marts 2006 - 15:38 #7
Ja, det er sandt - jeg bad selv om det... Anyway, det behøves ikke være super-super-billigt som i B-one, Web10 etc. Dog skal det nævnes at servicen skal bruges i en spejderforening, så der er (desværre) ikke ubegrænsede midler til rådighed.

Jeg tager lige et kig på dem du nævner, leif.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
30. marts 2006 - 22:15 #8
Beklager det sløve svar.

leif > Jeg kan ikke finder det jeg søger hos nogen af dem du linker til. Det eneste jeg kan se mht. mailinglister er hos Acomma, men det ser slet ikke ud til at være det jeg søger :( Kan du evt. give nogle mere præcise links til hvor listserv eller lign. omtales?
Avatar billede leif Seniormester
01. april 2006 - 12:13 #9
Kender ikke lige nogen, men hvorfor er det vigtigt der er Database understøttelse ?

Må man spørge hvilken Spejderforening ?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
06. april 2006 - 21:20 #10
> Kender ikke lige nogen, men hvorfor er det vigtigt der er Database understøttelse ?
Havde lidt et håb om på sigt at kunne arbejde list-serveren sammen med det loginsystem vi bruger til dele af hjemmesiden. Jeg har dog efterhånden givet op på at finde en udbyder der kan klare det, og vil i stedet gå efter en udbyder der kan klare alm. mailinglister og så evt. bare lave en mail form der "hjælper" med til-/framelding.

> Må man spørge hvilken Spejderforening ?
Selvfølgelig - du kan få lidt copy/paste: "Birkegruppen er en del af Det Danske Spejderkorps (DDS) - de blå spejdere. Gruppen holder til i Birkerød, og optager både drenge og piger." http://birkegruppen.dk/

Hvem spørger?  :)
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2006 - 21:23 #11
Bare en FDFer !
Avatar billede davidfossil Nybegynder
30. april 2006 - 17:09 #12
Jeg fandt aldrig det jeg søgte, så jeg lukker af her.