Avatar billede challenge Praktikant
28. februar 2006 - 22:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af script uden "bruger-input"

Hey alle.

Jeg så engang en ven spille noget online spil noget.
Hver dag kl. 13 blev 100 points addet til hans konto, også selvom han ikke var inde og afvikle koden.

Denne funktion leder jeg efter - Altså at en funktion skal ufvikles, også selvom der ikke er nogen til at afvikle den.

Er det muligt at afvikle kode, uden at der er nogen til at afvikle den...?

**Lyder måske lidt abstrakt?**
Avatar billede gentoo2005 Nybegynder
28. februar 2006 - 22:51 #1
1. Skriv et php script som kan gøre det.
2. Lav et "cronjob" (linux) eller "Planlagt Opgave" (windows)
3. Kør dit php script via. php som console.

Hvis dit webhotel ikke tilbyder noget af dette, kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede gentoo2005 Nybegynder
28. februar 2006 - 22:52 #2
Edit:

3. Kør dit php script via. php som console, i cronjobbet (dvs. en kommando)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 22:53 #3
en høker løsning er at smide scriptet på serveren og så køre cron/windows scheduler
jobbet paa en egen maskine
Avatar billede nielle Nybegynder
28. februar 2006 - 22:54 #4
Hvis webhotellet ikke tilbyder cronjobs, så er der altid dem her:

http://www.cronjob.de/
Avatar billede nielle Nybegynder
28. februar 2006 - 22:57 #5
Men man behøver faktisk ikke at køre noget "hver dag kl. 12" for at det ser sådan ud. Man kan i stedet lave en løsning hvor at systemet holder styr på hvornår man sidst var på, og så opdatere points alt efter om det var 1, 2, 3, ... dage siden.
Avatar billede gentoo2005 Nybegynder
28. februar 2006 - 22:57 #6
Ellers vil jeg foreslå en omskrivning af scriptet:

Ved Login checkes der om der skulle tilføjes flere points sinde sidst der blev tilføjet points, og så udregner den selv hvor mange dage han skal have for.

Kan godt lade sig gøre uden cronjob så. Og nok også mere resource-venligt.
Avatar billede challenge Praktikant
28. februar 2006 - 23:03 #7
Tak for hjælpen allesammen!
Jeg læser lidt om emnet og vender tilbage hvis det går helt galt... :)

nielle,
Nu havde jeg ikke tænkt specifikt på noget jeg skulle bruge det til, men jeg er sikker på at jeg en dag skal kunne bruge det.

Dét du siger dér sad jeg også og tænkte på da jeg skrev eksemplet, så det er mere "effekten" ved et cronjob jeg leder efter og ikke som sådan løsningen som du kommer med dér. Ellers tak for inputtet - Det tager men jo aldrig skade af!

Så jeg syntes da at alle skulle smide et svar!

PS. Hvis i evt har nogle sider som kunne bidrage i min søgning om emnet, må i meget gerne skrie dem (altså hvis i lige kender nogen - Kender godt google :)).

Men tak for hjælpen alle!
Avatar billede radion Nybegynder
01. marts 2006 - 01:05 #8
gentoo2005 din løsning er bestemt en mulighed, men den (uden ekstra kodning)vil skabe unøjagtighed i fx. sådan et system som her på eksperten, hvor man kan se hvor mange point en bruger har.

hvis en bruger ikke har været logget ind i lang tid, og en anden vil se hvor mange point  han har, så skal den igen til at algorimitisere sig frem til hvor mange point brugeren burde have... løsningen er cronjobs.. om ikke andet så igennem cronjob.de, de virker fortrinligt, og man kan lægge cronjobs ind med 5 min. mellemrum, hvis man har brug for det :)
Avatar billede challenge Praktikant
30. november 2006 - 17:59 #9
gentoo2005, arne_v, nielle og radion Smider i et par svar?

(Lukker gamle glemtespørgsmål - Tak for hjælpen allesammen)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2006 - 18:45 #10
ok
Avatar billede challenge Praktikant
30. november 2006 - 19:11 #11
Ups... Ahm. Vil i stadig have point gentoo2005, nielle og radion?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2006 - 19:56 #12
jeg opretter et spm. til dem
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2006 - 20:07 #13
Avatar billede challenge Praktikant
30. november 2006 - 21:39 #14
haha super godt.
Undskyld dumheden!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 17:49 #15
gentoo2005 ??