Avatar billede gentoo2005 Nybegynder
28. februar 2006 - 22:45 Der er 4 kommentarer

GUI og kodeopdeling

Hejsa

Når jeg koder applications med GUI, synes jeg tit det bliver rimelig rodet at have 3-400 linjers GUI kode, liggende i main klassen.

Så spørgsmålet er om, der er nogen smart måde at dele GUI og Andet kode op på (gerne i flere filer). Og hvis der er en specielt "sun recomendation" eller lign. vil jeg da gerne kende den, udover jeres egen mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 22:51 #1
der forskellige ting du kan goere for at flytte kode ud i andre klasser

add en instans af en anden klasse som ActionListener fremfor this

brug egne klasser som extender Jnoget til at ligge funktionalitet ind i dem

undgaa GUI builder og skriv koden selv
Avatar billede gentoo2005 Nybegynder
28. februar 2006 - 22:54 #2
Jeg arbejder på at omskrive dette her gammel kode, til noget bedre (da jeg er blevet bedre til java).

http://phpfi.com/104766
Linje 96 til 299 er stort set ren GUI kode, og synes ærlig talt det er rodet.

Så jeg burde flytte det ud i nogle metoder, eller ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 23:02 #3
jeg tror at du kunne pynte meget med at flytte noget af knap koden ud i seperate klasser
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 22:53 #4
OK ?