28. februar 2006 - 21:37Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Kalde en Dialog fra en anden Dialog
I Visual c++: Oprettet en dialog (IDD_PERSON_DIALOG)med buttons, har brug for alt efter hvilken knap brugeren trykker, skal der komme en ny brugerflade, hvor data indtastes og beregnes. Har i resource view oprettet en ny dialog (IDD_PERSONALITY) Hvordan kan man kalde (IDD_PERSONALITY) fra (IDD_PERSON_DIALOG) ved tryk på knappen? Har ikke kunnet finde eksempler på nettet elle i mine bøger, kan nogen hjælpe?
Du kan bruge ClassWizard til at generere en klasse for dialogen (prøv at dobbeltklikke et sted på dialogen, dog ikke på en kontrol). Navngiv klassen, fx CDlgPersonality.
Tak for svaret jpk. Det er version 6 Oprettede klassen. Skal koden skrives i CPersonDlg::OnButton for at kalde CDlgPersonality? Jeg får en del fejl hvis jeg gør dette: CDlgPersonality undeclared identifier Kan du med egne ord give mig et eksempel på et forslag, med en knap der kalder en anden dialog? Beklager hvis jeg lyder noget bøvet, men jeg er rimelig grøn,sidder med en bog på 700 sider, men det er lige som om den styrer uden om de ting jeg skal bruge (Practical Visual C++) Peter
Selvfølgelig, var kun inde og se om headerfile var lavet, har droppet ideen med dialog, vil i stedet for lave det med 3 radio buttons, hvor felterne der ikke bruges, bliver grå. Men du skal da have dine points aligevel, gemmer dit svar til senere brug. Tak for hjælpen Peter
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.