Avatar billede hyperactive Nybegynder
28. februar 2006 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af site

Jeg vil gerne have noget feedback omkring www.sundrejser.dk. Firmaet arrangerer ture til Ungarnske tandlæger, plastikkirurger og øjenlæger, hvor patienterne kan spare op til 80%
Avatar billede ali.k Nybegynder
28. februar 2006 - 18:21 #1
Der mangler efter min mening noget mere kontrast.
Avatar billede udvikler Nybegynder
28. februar 2006 - 18:37 #2
Nogle gange bruger du alt for mange lyse farver, som f.eks. kontakt siden. Jeg fik ondt i øjnene...

siden virker lidt langsomt - den er ret tung - og nej det er ikke fordi min computer er langsom :)

der opstår fejl hvis man klikker på de 4 billeder øverst på siden.

på alle sider går halvdelen af browser vinduet til spild.. der er en baggrund med bitte små tern uden indhold.. der er kun noget indhold på én side.. på resten af siderne er boxen tom.. spild af plads

det er nogle ret flotte billeder du har valgt at bruge på dit site..meget nydelige, god kvalitet og passer til designet

der er 20 fejl i html'en ved tjek af w3 - http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.sundrejser.dk%2F

fejl i begge stylesheets:

1. http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.sundrejser.dk%2Fcss%2Fheader.css&usermedium=all
2. http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.sundrejser.dk%2Fcss%2Fmain.css&usermedium=all

det var lige hvad jeg kunne finde nu :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
28. februar 2006 - 18:58 #3
Jeg synes at der mangler noget ude til venstre.

Nederst står der RIGTIG MANGE link, prøv at få rydet op i dem, da jeg synes at det gør sitet mere forvirende.

Hvis jeg er inde under "Kontakt" siden, op klikker på "Send besked..." knappen, så får jeg ingen fejl meddelse, men der kommer kun nogle røde prikker i tekst felterne, det vil være en god ide hvis der står hvad de røde prikker står for.
Samme fejl er under "Bestil tilbud" siden.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2006 - 20:16 #4
Godt: Budskabet er klart og den er enkelt opbygget, ikke så meget ekstrafyld - syns jeg er kanon.

ikke så godt: svage farver , den mangler generelt kontrast - grænsende til det uskarpe. Gør overskrifter mere synlige.

Men det er jo helt op til dig - det er din side ,,bare min mening herfra
Avatar billede hyperactive Nybegynder
28. februar 2006 - 20:19 #5
Mange kommenterer farverne... Er det skrifterne eller hvordan??? Jeg ser det fint på min skærm
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2006 - 20:29 #6
Din "sorte" skriftfarve er nærmest lysegrå.
Din menu med : "hjem" , "om sundrejser" osv er meget svag på den hvide baggrund
Farven ved. f.x. tandbehandling er uden kontrast til den hvide skrift osv osv

KONTRAST kontrast kontrast - ellers skal jeg vel have briller
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 22:47 #7
jeg synes siden er rigtig fin, der er lige et par ting jeg ville rette lidt op på.

Som skrevet ovenfor er det bedst at den er kørt igennem en validator og få rettet de fejl der er og så selv tjekke igennem om den ser ud som man vil have den i de mest anvendte browsere.

Jeg synes menuen kan være svær at læse og du burde også lave undermenupunkterne samme længde, så de ikke skifter så meget, det ville se bedre ud.
Det er kun engang imellem den laver det med menupunkterne har jeg lige opdaget.

Menuen til venstre er der kun en gang imellem, hvilket gør at du har et stor ubrugt område på forsiden, det ser til underligt ud. Samtidig ville jeg gerne vide hvorfor content området starter der hvor det gør, det er ligesom om det starter midt i det hele, der er ikke rigtig en linie i designet, for at skabe mere harmoni skulle det først starte henne under dit første menupunkt, så der gik en linie ned langs den første hvide streg i topbanneret og hele vejen ned.
Det ville give et stort område i venstre side til menu osv. men der skal gøres et eller andet efter min mening, da det ellers ser underligt ud på en måde.

Efter min mening skal man ikke scrolle på forsiden, der skal være kort og præcist beskervet uden alt for meget andet. Så man hurtigt får et overblik/indblik i hvad det handler om uden at skulle scrolle for at læse en "roman".

Hvorfor er der så mange links til rundt på siden i bunden, det er jo sindsygt, hvis siden er overskuelig og menuen funktionel som den er, så skulle du ikke behøve alle dem i bunden, de fylder og er ikke pæne.

Musemarkøren bliver ikke til en hånd når man tager den over de første punkter til venstre for den "rigtige" menu. Jeg var lidt i tvivl om de overhoved virkede endnu de links. Samtidig er de knap så synlige går for meget i baggrunden.

En stor smører for mig, gør noget ved det du kan bruge og resten kan du bare ignorerer, det er jo min personlige mening, måske er der ingen andre der synes det samme :D

Men siden er overordnet pæn, loader nogenlunde hurtig og man forstår hvad det er den præsenterer.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
01. marts 2006 - 20:09 #8
Jeg har nu øget kontrasten lidt og gjort teksten mørkere - Hvordan ser det ud på jeres skærme - har det hjulpet?

-aco-: Siden er bygget i ASP.NET og de fejl der opstår i w3's validator er alle genereret af serveren, når siden compiles.

trekkies: Linkene i bunden er dels af hensyn til browsere uden javascript aktiveret (så virker topmenuen ikke korrekt) - dels af hensyn til at søgemaskinerne skal kunne finde alle siderne.

Du har helt ret i det med formularerne - noget der vil blive rettet.

spacemaninc: menupunkterne skulle meget gerne være lige lange overalt... Menuen kan dog være lidt langsom om at loade. Der skulle gerne være en menu til venstre på samtlige sider - hvis du har opdaget sider, hvor den ikke er, vil jeg blive meget glad for at vide hvilke.

Hvor content området skal starte er en smagssag - Personligt kan jeg ikke se, at det ser tosset ud :)

Hånden er tilføjet de første menupunkter.

Tak for hjælpen allesammen indtil videre
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2006 - 22:18 #9
Ja det er hjulpet på farverne nu , men farver/tekst er efter min mening meget kontrastløs. Det er selvfølgelig op til dig og sundrejser om det er godt nok på den måde.
Men den virker da meget rolig og afbalanceret og overskuelig. Så egentlig et pænt resultat indtil vidre.