Avatar billede flying_bryan Nybegynder
28. februar 2006 - 12:24 Der er 6 kommentarer

PHP/Apache / MySQL

Hej.
jeg er helt ny i PHP verdenen og vil meget gerne igang med for alvor at lære det. Jeg stå så nu her og skal have installeret Apache 2.3 og PHP5. Kan jeg egentlig bruge MySQL istedet for Apache?

Jeg efterlyser derfor en lille "forbruger forklaring" på hvordan det skal sættes op og hvilke filer derskal i hvilke mapper etc.
Jeg bruge Windows XP Home som styresystem på min comp.

Nogen herinde der kan hjælpe mig med en forklaring skåret ud i "pap" så eg fatter det. jeg har tjekket Webcafe´ns manual men er meget usikker og tror ikke jeg har forstået det rigtigt.

Nogen der kan hjælpe mig?`

PS. Kan jeg egentlig bruge MySQL istedet for Apache?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 14:03 #1
Da du er helt ny, som du skriver, er det nok nemmest for dig at hentedenne pakke som installerer alt du har brug for for at få din egen 'localhost-server'

http://www.wampserver.com/
Avatar billede flying_bryan Nybegynder
01. marts 2006 - 10:17 #2
skal jeg downloade det der kommer frem når jeg har trykket på det billd på forsiden hvor der står "Discover PHP5..."?
Avatar billede flying_bryan Nybegynder
01. marts 2006 - 10:52 #3
Nu hvor jeg har installeret det, ved jeg så overhovedet ikke hvad jeg så skal gøre...Hjælp!!!
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 10:55 #4
Prøv at starte dit IE og i adressefeltet skriver du http://localhost og trykker ENTER
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 10:23 #5
Hvorddan går det med projectet
Avatar billede phpn00b Nybegynder
02. maj 2006 - 15:16 #6
Du kan også bruge denne side:
www.apache.org ; Der kan du hente en gratis apache server.