Avatar billede nielsen73 Nybegynder
28. februar 2006 - 08:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Side-åbner-selv-i-nyt-vindue-problem"

Hey!
Jeg har lavet et frameset, der bl. a. indeholder min stofanet-personlig-side. Problemet er, at hver gang jeg åbner mit frameset, hopper stofasiden videre, og åbner sig selv i vinduet, i stedet for mit frameset. Er der en måde jeg kan bremse det på??

Pft!
Avatar billede milandt Nybegynder
28. februar 2006 - 11:58 #1
det er muligt med javascript at detecte om siden vises i et frameset, og hvis det gør, så at "hoppe ud" af framesettet så det kun er pågældende side der vises. er det mon det der sker her?

giv os et link, så kan jeg fortælle dig om det er det der sker, og hvordan du kan lave det om, hvis du gerne vil have at din side vises i dit frameset.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
28. februar 2006 - 12:47 #2
Har lige spoleret min ftp-adgang, men opret et hvilket som helst frameset, og lad http://www.stofa.dk være den ene frame, og du vil se problemet!
Avatar billede milandt Nybegynder
28. februar 2006 - 14:16 #3
jeg tror gerne på at stofa.dk hopper ud af et frameset, for Stofa vil ikke have vist deres side i et frameset på en anden hjemmeside..

men derfor burde det alligevel være muligt at undgå at din egen side gør det, bare fordi den ligger på deres server - eller i deres system. med mindre at du ikke har kontrol over hvilke javascript der afvikles på siden..

kan du ikke give mig et link til din side - ellers bliver det rent gætteværk.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. marts 2006 - 10:32 #4
Som f. eks. her: http://www.nielsen73.dk/framecrap/
Men vær hurtig, det går stærkt!
Avatar billede milandt Nybegynder
01. marts 2006 - 10:50 #5
Så, du har altså et frameset, med to frames, hvor i der ligger www.stofa.dk i den ene, og www.google.dk i den anden.

Hvis man kigger i kildekoden til stofa.dk, så kan man se at der på onload bliver afviklet funktionen pageloaded();

Hvis man kigger i javasriptet vil man se at denne funktion ser sådan ud:

function pageloaded(){
    var quirksMode = (top == self);
    if (!quirksMode){
          top.location.href = document.location;
          return;
      }
      which_background("");
update_vejnavne();document.snsearchform.snbest_postnummer.focus();
      loaded = true;
}

Det er linien
  top.location.href = document.location;
gør at siden "hopper ud" af dit frameset.

Det er ikke noget du kan gøre noget ved.. med mindre du slår javascript fra i din browser :)

Stofa har altså besluttet at de ikke er interesseret i at få vist deres siden i andre siders tilfældige frameset, og det er der ikke så meget du kan gøre noget ved.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. marts 2006 - 11:19 #6
Takker!