Avatar billede fredeb Nybegynder
28. februar 2006 - 07:39 Der er 3 kommentarer

For mange index i sammenkædet Oracle tabel til Access

Hej experter
jeg har et problem med at sammenkæde en Oracle tabel til Access
jeg får en fejl melding der siger at der er formange index i tabellen jeg kan se at Access højst kan håndtere 32 index. Er der nogen mulighed for at ændre på hvormange index Access kan håndtere eller kan man få Access til at ignorere index?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 23:30 #1
Jeg har samme problem. Jeg har fundet en rigtig Storm P løsning: Brug et Excel regneark til at hente data fra Oracle-databasen. Link fra Access til regnearket. Brug følgende kode til at opdatere regnearkets data:

Sub ExcOpdt()
Dim xls As New Excel.Application
Dim Fil As String
On Error GoTo Fejl

  DoCmd.Hourglass True
  Fil = ** Henvisning til regnearket**
  xls.Workbooks.Open Fil
  xls.Selection.QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False
  xls.ActiveWorkbook.Save
  xls.ActiveWorkbook.Close
  xls.Quit
  DoCmd.Hourglass False
  Exit Sub

Fejl:
  MsgBox "En tabel kunne ikke opdateres. Kontakt programmøren" & vbCrLf & Err.Number, vbOKOnly, "Der er ikke kontakt til de eksterne databaser"
  DoCmd.Hourglass False
End Sub
Avatar billede fredeb Nybegynder
03. april 2006 - 09:27 #2
Tak for dit svar
jeg har desværre ikke tid til at afprøve dit forslag lige nu men vil gerne vende tilbage senere
Avatar billede fredeb Nybegynder
03. april 2006 - 09:28 #3
Jeg har fået lavet et view i Oracle som løser problemet