Avatar billede martin_shearer Nybegynder
27. februar 2006 - 15:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder denne fejl ?

Hej

jeg er ved at lave noget rss ud fra noget på min side, men jeg får denne fejl, http://www.112-aarhus.dk/feeds/news.php

nogen der kan hjælpe mig, med at fixe det. jeg forstår ikke helt, hvad den brokker sig over ...
Avatar billede jarret Nybegynder
27. februar 2006 - 15:46 #1
har du et root element i dit XML dokument
Avatar billede softspot Forsker
27. februar 2006 - 15:46 #2
Det betyder bare at der er flere rodelementer i det xml-dokument du er igang med at parse, det må der ikke være.

Eksempel:

<script>
</script>
<script>
</script>

Ovenstående er 2 rodelementer. Hvis du skal fixe det, skal du evt. lave et rodelement som indeholder alt det xml du henter, f.eks.:

<root>
  <script>
  </script>
  <script>
  </script>
</root>
Avatar billede jarret Nybegynder
27. februar 2006 - 15:48 #3
er ikke meget styr på XML, men ved dog at et dokument skal have er root element der omfatter alt andet...
Avatar billede jarret Nybegynder
27. februar 2006 - 15:49 #4
(o:
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
27. februar 2006 - 15:50 #5
vil det sige, jeg skal rette i min XML fil eller ?

den ser nemlig sådan her ud:

header("Content-Type: text/xml");
require_once "../maincore.php";
require_once THEME."theme.php";

$result3=dbquery("SELECT * FROM ".$db_prefix."news ORDER BY news_datestamp DESC LIMIT 0,10");
$result2=dbquery("SELECT siteurl FROM ".$db_prefix."settings");
$base=dbresult($result2,0);

echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"".$locale['charset']."\"?>\n\n
    <!DOCTYPE rss PUBLIC \"-//Netscape Communications//DTD RSS 0.91//EN\"\n
    \"http://my.netscape.com/publish/formats/rss-0.91.dtd\">\n\n
    <rss version=\"0.91\">\n\n
    <channel>\n
    <title>".$settings['sitename']." - News</title>\n
    <link>".$base."</link>\n
    <description>".$settings['description']."</description>\n";

while ($row=dbarray($result3)) {
    $rsid = intval($row['news_id']);
    $rtitle = $row['news_subject'];
    $description = stripslashes(nl2br($row['news_news']));

// Add allowable HTML tags between quotes below, all others will be stripped
    $description = strip_tags($description, "<A><P><BR><BR /><HR>");

    echo "<item>\n
    <title>".htmlspecialchars($rtitle)."</title>\n
    <link>".$base."news.php#".$rsid."</link>\n
    <description>".htmlspecialchars($description)."</description>\n
    </item>\n\n";
}
echo "</channel>
    </rss>";

?>
Avatar billede softspot Forsker
27. februar 2006 - 16:08 #6
Hmm... umiddelbart ser det XML du får ud af det PHP-script jo fint nok ud, så der kan jeg ikke lige se hvad du skal ændre...
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
27. februar 2006 - 16:18 #7
tror det har noget af gøre med disse to filer

require_once "../maincore.php";
require_once THEME."theme.php";

Fjerner jeg den nederste, så virker det fint. ved bare ikke rigtigt om der har noget betydning.
Avatar billede softspot Forsker
27. februar 2006 - 16:27 #8
Kan det være du skal flytte den linie du fjerner for at det fungerer ned i selv rss-elementet i dit output (jeg tænker om det er fordi den indholder noget XML)...?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
27. februar 2006 - 16:34 #9
Yep tror de 2 filer begge indeholder det <script> der giver fejlen, når den optræder to gange. nu har jeg bare et sidste problem, hvordan begrænser jeg antal tegn i <desctiption> ?

mit forslag vil være:
<description>".htmlspecialchars($description), 30."</description> men det virker ikke ?
Avatar billede softspot Forsker
27. februar 2006 - 16:42 #10
Jeg er desværre ikke 100m mester i PHP, så jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, men jeg vil da tro at det er en funktion som skal kaldes ifm. $description, f.eks.:

<description>".htmlspecialchars(sub_string($description,30))."</description>
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
24. marts 2006 - 22:04 #11
lukket,