Avatar billede cygnet Praktikant
27. februar 2006 - 15:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sql streng

Nogen der kan sige hvad fejlen er i følgende:

<% SQL="SELECT t_start.Dato, t_vagt.Medarbejder, t_vagt.Start, t_vagt.Slut FROM t_start INNER JOIN t_vagt ON t_start.ID = t_vagt.Dag WHERE (((t_start.Dato)>='" & datostart & "')) AND WHERE (((t_start.Dato)=<'" & datoslut & "'));" %>

Den virker fint uden at tage højde for slut datoen

<% SQL="SELECT t_start.Dato, t_vagt.Medarbejder, t_vagt.Start, t_vagt.Slut FROM t_start INNER JOIN t_vagt ON t_start.ID = t_vagt.Dag WHERE (((t_start.Dato)>='" & datostart & "'));" %>

Giver følgende fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression '(((t_start.Dato)>='21-02-2006')) AND WHERE (((t_start.Dato)=<'20-03-2006'))'.

/abc/inc_timesedler.asp, line 29
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. februar 2006 - 15:12 #1
Der skal ikke være WHERE to gange:
AND (((t_start.Dato)=<'" & datoslut & "'));"
Avatar billede cygnet Praktikant
27. februar 2006 - 15:17 #2
siger det her så:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression '(((t_start.Dato)>='21-02-2006')) AND (((t_start.Dato)=<'20-03-2006'))'.

/abc/inc_timesedler.asp, line 29
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. februar 2006 - 15:21 #3
Prøv at skifte =< ud med <=
Avatar billede cygnet Praktikant
27. februar 2006 - 15:30 #4
det hjalp, ingen fejl nu, men nu forsvandt resultaterne, som ligger i mellem de to datoer - meget mærkeligt.

Min streg ser sådan ud nu:

<% SQL="SELECT t_start.Dato, t_vagt.Medarbejder, t_vagt.Start, t_vagt.Slut FROM t_start INNER JOIN t_vagt ON t_start.ID = t_vagt.Dag WHERE (((t_start.Dato)>='" & datostart & "')) AND (((t_start.Dato) <='" & datoslut & "'));"
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. februar 2006 - 17:42 #5
Er felterne dato felter ?
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
01. marts 2006 - 15:18 #6
Du bruger ordet WHERE 2 gange. Du skal bare skrive AND imellem dine kriterier.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
01. marts 2006 - 15:19 #7
Sorry - så ikke lige hmortensens svar :-(
Avatar billede cygnet Praktikant
01. marts 2006 - 18:52 #8
hmortensen ligger du et svar?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. marts 2006 - 19:28 #9
Fik du det til at virke ?
Avatar billede cygnet Praktikant
01. marts 2006 - 21:06 #10
jeps det gjorde jeg - der var også lige et par andre fejl i databasen...  f.eks. at det ikke var dato felter...