Avatar billede knaseren Nybegynder
27. februar 2006 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TD som fylder resten af skærmen ud

jeg har lavet en side som jeg prøver at illustere her:

'---------'
|        | banner
|        | menu noget
|        |
|        | iframe med forskelligt indhold
|        |
|        | det obligatoriske navn adresse tlf info
----------- (dette her skal fylde resten af skærmens højde ud.)

ps: det hele er alm xhtml med den ene specielle ifram i midten. alt er tilpasset så det kan ses i 800*600 og 1024*768 men kunne være lækkert hvis i 1024 at den nederste TD fylder resten af skærmens højde og at teksten så er bund og centeret justeret.

kan det lade sig gøre ?
Avatar billede milandt Nybegynder
27. februar 2006 - 15:06 #1
vidste du at du ikke må bruge iframe elementet i xhtml?

(i al fald 1.1 strict)
Avatar billede knaseren Nybegynder
28. februar 2006 - 07:54 #2
ok. hvordan løser jeg så dette problem ?
Avatar billede milandt Nybegynder
28. februar 2006 - 21:08 #3
enten lader være med at bruge xhtml eller lade være at bruge en iframe.

spørg dig selv hvad du vinder ved at bruge xhtml frem for html 4.0?

du kan f.eks indsætte indholdet (det der ville have været i din iframe) vha server side include, f.eks med asp:

<table>
  <tr>
    <td>banner</td>
  <tr>
    <td>menu noget</td>
  <tr>
    <td><!--#include file="content1.html"--></td>
  <tr>
    <td>kontaktinfo</td>
  <tr>
</table>

det er nødvendigt at din side hedder *.asp for at ovenstående virker. du kan gøre noget tilsvarende i php.
Avatar billede knaseren Nybegynder
06. marts 2006 - 08:17 #4
ok den funktion kendte jeg ikke..  milandt  smid et svar, så får du points :)
Avatar billede milandt Nybegynder
06. marts 2006 - 10:09 #5
no problem