Avatar billede mrbensen Nybegynder
27. februar 2006 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forms Authentication

Jeg har et web-site hvor jeg autoriserer brugeren med forms authentication - ved hjælp af en authentication cookie.

Mit problem er når en bruger vil logge ind som flere forskellige brugere på samme tid - jeg har jo kun en cookie med bruger oplysninger, så denne bliver overskredet med authorization ticket for seneste bruger.

Er der en måde hvorpå man kan give cookie'n et forskelligt navn - f.eks. en del af sessionsid'et ell. lign., så jeg kan have flere brugere logget ind på samme tid på samme maskine?

Eller er der en helt anden tilgang til problemet, så man kan styre flere users på samme tid på samme maskine.

Håber det er forståeligt.

/Benjamin
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. februar 2006 - 15:20 #1
du burde godt kunne køre flere brugersissions fra samme maskine - bare start en ny version af IE (ikke med CTRL+N eller fra IE menuen - så får du samme session).
mvh
Avatar billede mrbensen Nybegynder
27. februar 2006 - 15:42 #2
Ja, det har du ret i, hvis jeg gør det du siger virker det fint.

Jeg har dog problemet når jeg sender mails ud og linker til mit system (automatisk login fra mailen vha. et encrypted userid) - jeg bruger ellers samme kode til at lave en FormsAuthentication.SetAuthCookie(userID.ToString(), false); men det ser ud til at der går noget galt når jeg har mails for to brugere og gennem min outlook bruger linkene til at tilgå systemet.

Tak for dit svar.

mvh Benjamin
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. februar 2006 - 15:51 #3
det var så lidt .... jeg kan ikke sådan lige umiddelbart komme med et bud på dit andet problem... virker det hvis du bare skriver url'en i browseren - og ikke når du klikker i outlook ? (det lyder lidt mærkeligt, hvis det skulle være tilfældet).
mvh
Avatar billede mrbensen Nybegynder
27. februar 2006 - 16:18 #4
Det gør det rent faktisk - altså hvis jeg manuelt generer mine links og kopierer dem ind i to browsere som er startet hver sig. Så problemet med at de kommer til at køre på samme userid kommer faktisk kun når jeg bruger linkene fra outlook.

Jeg får samme problem i Lotus Notes hvis jeg brugere flere links fra forskellige mails - så det ser ud til at det er problem der relaterer sig til e-mail klienterne.

mvh Benjamin
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. februar 2006 - 16:27 #5
trist ... jeg kan ikke hjælpe dig med det desværre.
mvh